Gå til innhold

kan man gi sviskesaft til 3 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenten min sliter med treg mage. dette fører til sutring hele dagen og vi må bære henne masse. har hørt at sviskesaft skal hjelpe. andre tips?

dette er slitsomt, på 3. uken nå, så alle tips er velkomne.

har prøvd minifom 1 uke uten resultat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gi henne et par skjeer olje? Det er fint glidemiddel for tarmene;)

Skrevet

takk!!

olivenolje? holder på å gå ut av mitt gode skinn her. og vi reiser til praha i morgen. huff, angrer nesten...;)

Skrevet

En mild olje med minst mulig smak tipper jeg er best. Med tanke på at dere skal ut å reise; kjøp med litt sviskesaft også, ikke godt å si om de har maken i Praha. IKKE bruk den hvis du ikke må, det er en grunn til at det står 4mnd.. MEN; har fått tips fra hs om at man kan til nød halvblande kokt vann og sviskesaft, og gi litt. Prøv i så fall å gi en skje av gangen, og se om den virker. Hvis ikke virkning, prøv litt til, osv.. Men vær så snill; prøv olje først. Dette ble en venninne anbefalt fra jenta hennes var liten (flaskebarn og treg mage).

Og kjøp termometer med bøybar tupp hvis du ikke har, fint å stimulere litt i endetarmsåpningen, hjelper bæsjen ut, spesielt hvis den er litt hard. Men forstoppelse "finnes ikke" på mm-barn, kun hvis gitt en del mme i tillegg.

God tur:)

Skrevet

ok, da sa mammas venninne dette (hun er lege): ved fullamming er det ikke noe problem at de går 10 dager uten avføring. går det mindre enn ti dager mellom hver bærsjebleie og de har vondt, er det luftsmerter.

jeg tror det jenta di har, er kolikk-light, noe vi sliter med også. det er et mareritt!

sviskesaft vet jeg ikke noe om, men på hs sa de at jeg kunne gi 3 spiseskjeer fennikelte til ham ved hvert måltid. det ville han IKKE ha og jeg orket ikke mere hyl og skrik, så jeg droppet det. skal nå forsøke minifom fra apoteket. også er det dødsensviktig å få til å rape, noe som ofte er dritvanskelig..

også har jeg måttet kutte ut drikkemelk, brus og juice. prøv det, det hjalp! (han blir værre når jeg drikker litt vin.. og øl, pga kullsyren..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...