Gå til innhold

Hva er deres mening om barn i vippestol ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 8 og en halv uke og elsker vippestolen sin, den er med vibrasjoner og noen leker som henger i en bøyle.

Først så leker han en del med lekene og deretter så sovner han.

Hvis han er rolig og bare kikker og jeg løfter han opp så hylskriker han- trodde jeg skadet han hver gang til jeg fant ut at det var fordi jeg tok han ut av stolen hans som han nettopp satt og koste seg i.

Fikk vite fra ei venninne at fysioterapeuten ikke anbefalte mer enn 20 min, men ser andre har sine myyye lengre enn det. Nå er det ikke så mye han er i stolen sin da - men når han er der så sitter han ganske lenge fordi han sovner rett og slett og sover så tungt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge de kan sitte kommer vel an på hvor bratt stolryggen er...

Knøttet her elsker også stolen sin, og på den er det regulerbar rygg, så han ligger nesten når han sitter i den. Kan ikke skjønne at det kan skade han noe da...

Skrevet

Vel jeg mener at den ikke skal brukes.

Fikk en broskyre på helsestasjonen der det sto at sitteredskaper er mest for foreldrene, og ikke barna. Så dermed satte jeg den i skapet.

Skjønner ikke vitsen med noe som er potensielt skadelig

Skrevet

Vet ikke så altfor mye om dette, men ville bare komme med en tanke. Lillebroren til samboeren min har blitt plassert mye i vippestol (sånn babybjørn, så vet ikke om det er helt samme som deg men...). Ihvertfall satt han såpass mye i den, at han fikk nesten ikke opp hodet når han lå på magen... Det førte til at foreldrene måte drive og strekke på han osv.

Så bare husk at du også har han mye liggende på magen sånn at han får utviklet de musklene han skal!

Bare et lite tips... :)

Skrevet

Jeg er veldig pro vippestol, uten den hadde vi gått på veggen!

På dagtid er det veldig vanskelig å få henne til å sove andre steder enn i den. Etter en halv time - tre kvarter er hun våken igjen, og da er vi opptatte av at hun får strukket ut ryggen, så da tar vi henne opp.

Alt med måte:-)

Skrevet

Jeg er imot vippestol siden jeg har fått inntrykk at babyer blir mer passive av å ligge i de. Hvorfor ikke helelr legge småen på et teppe el no pp gulvet, så har de mer muligheter til å bevege seg litt. Et barn om ikke er avhengig av å sovne i vippestol klarer som regel fint å sovne andre steder som i vogna eller senga si.

Mener på ingen måte å være prippen eller se ned på noen som bruker vippestol, for det gjør jeg ikke. Jeg bare gir deg min mening siden du spurte.

Skrevet

Gutten vår ville ikke ligge alene. Da han var ca 2mnd kjøpte vi vippestol til han. Det er absolut det beste kjøpet vi har gjort. Da lærte han å være litt alene, og vi kunne legge han på gulvet også. Vi har sikkert den samme stolen som HI, fisher price (kick and play).

Skrevet

Vi har babybjørn vippestol, og syns den er genial. Bruker den når vesla skal ha grøt (kan ikke sitte selv enda), og etter mat, slik at maten får synke litt ned før vi legger henne flatt igjen. Hun gulper ekstremt mye, og dette hjelper!

Hvor har dere som ikke bruker vippestol barna når de skal ha grøt osv da?

Skrevet

Mine har alltid sittet på fanget når de har fått grøt, før jeg etterhvert har hatt de i stol, selvfølgelig.

Men ang vippestoler så syns jeg de er geniale ja. Skjønner ikke åssen man klarer seg uten.

Min er en Basson Type og kan legges helt flat. Men vet at skal jeg ha et barn til skal jeg kjøpe en sånn Fisher Price med masse underholdning.

Vår siste unge brukte vippestolen fra vi kom hjem fra sykehuset. Ikke like lett å legge en nyfødt el en liten baby rett på golvet når storesøster springer rundt

Skrevet

Vippestolen er genial, tulla har hatt mye glede av den=0).

Skrevet

er så ekstremt mange negative folk her inne, nå er plutselig vippestol også skadelig. selvfølgelig om man setter barnet kun i en vippestol dagen lang er det et problem, men da er det ikke vippestolen som er problemet, men foreldrene. vår lille gutt er ganske tidlig ute motorisk, har vært mye på gulvet, men vi har også hatt han i vippestol. Der leker han fint når han ikke er så aktiv, der spiser han grøt siden han ikke han sitte helt støtt enda og han liker den veldig godt.

Djeses,

Skrevet

Om den kan legges godt ned så ser jeg ikke at det kan være til noe "skade". De fleste vippestoler har jo en nesten flat innstilling og dette er ikke så belastende for ryggen. La han bare kose seg du :o)

Skrevet

Synes vippestolen er en fantastisk oppfinnelse. Bruker den hver morgen så Martin får bæsje. Alt med måte er det beste. Martin brukte også å sovne i sin stol når han var så liten, men vi kan slå ryggen helt ned på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...