Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Hvor lang tid tok første i forhold til de andre? Synes dere de andre fødslene var lettere enn den første, i så fall hva gjorde det? Hilsen ei som ble litt redd....men som vil ha flere barn en gang...
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 1. fødsel 4 timer. Fødte vaginalt en 5 kgs unge. var vondt men tenkte at det gjør jeg gjerne igjen. 2. fødsel 1t 15 min fødte vaginalt en nesten 5 kg unge, alt var forjævelig vondt og jeg tenkte at dette gjør jeg ikke igjen. Er fortsatt tvilende til om jeg orker, men regner med at on noen mnd er jeg klar igjen....hehe
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Min første fødsel ble satt igang fordi jeg gikk 14 dager over tida... Den var laaang og vondt! Bannet på at jeg aldri skulle ha flere barn 19mnd etterpå fødte jeg ei lita jente. Fødselen tok ikke halve tida engang, men var tøff (sikkert fordi det gikk fortere)
~Tjorven,overtid~ Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Hallo! Har født kun en gang,men henger meg på likevell:) Lurer også litt på det med neste fødsel..Gikk veldig fort første gangen nå-kun 4 timer. Var en flott opplevelse:) Men fikk beskjed om att det kom sikkert til å gå enda fortere neste gang:)
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Hei, jeg har født fem barn og skal kort og greit skrive litt om det :-) Nr 1 : Tok ca et døgn med åpningsveer, men kjapt og grei utdrivning. Nr 2 : Tok ca 12 timer i alt, grei fødsel Nr 3 : tok ca 4 timer, enkel fødsel Så gikk det 13 år... Nr 4 : Ca et døgn med åpningsrier som det var dårlig effekt i, men selve fødselen gikk kjapt. Nr 5 : Tok 3 timer så var det over :-) Jeg var redd etter nr 4....den satt i ei stund. Men heldigvis gikk det så fint siste gangen, så det blir en flott finale :-)
belli72 Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Nummer to var en drøm i forhold til nummer en! Så det er ingen grunn til bekymring som du er som meg!
Aga:-) Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 1. fødsel: Tok ca 6 timer fra fødselen var i gang (startet av seg selv en dag over termin) med ca 3-4 m åpning. Var vondt, men ikke så vondt. Hadde ikke behov for smertestillende, og fikk en stor og fin gutt på 3780 gram, 52 m og 38 m rundt hodet. 2. fødsel: Ble satt i gang 12 dager over termin, var en fæl opplevelse å bli satt i gang etter alle kunstens regler (til slutt satte de meg på max drypp, det var forferdelig). Det ble imidlertid veldig fint da de satte epidural, og fra fødselen var i gang med a 3-4 cm åpning til gutten var ute tok det ca 6 timer. Gutten var stor, 4.5 kg, 53 cm og 38 cm rundt hodet. 3. fødsel: Startet av seg selv tre dager etter termin, var en kjempefin fødsel uten behov for smertestillende. Jenta var 4.5 kg, 53 cm og 36 rundt hodet. Tok også ca 6 timer fra litt åpning til hun var ute.
Angelas_Baby Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 1. fødsel :ca 5 timer fra begynnelse til slutt. det var rett og slett en fæl fødsel, og gutten var nesten livløs da han kom ut. ville IKKE føde igjen! 2.fødsel (5 år senere) brukte 2 timer, og det gikk som en drøm!såklart gjorde det vondt, men allt gikk så fint, og jeg følte meg frisk og rask med en gang etterpå!Kan godt føde igjen, uten problemer
energica Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Heisan Litt om mine 3 :-) nr 1: Gikk 14 dager over, satt i gang med drypp, og tatt med sugekopp, tok 36 timer nr 2: Gikk 13 dager over, tok 4 timer nr 3: Gikk 14 dager over, tok 2 timer Fødte i vann med siste, helt fantastisk syns jeg! Råder til å kjøpe fødselsforbredende olje til å smøre mellomkjøttet( pent ord.. he ) Tror man begynner i uke 30 med det. Hjalp skikkelig syns jeg, i tillegg med å føde i vann.
Niva Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 N1 .3 uker før termin 2.5 timer Nr 2: 2 dager over termin 2,45 timer
Anno Nym Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 nr. 1: 7 t. Skulle aldri ha barn igjen. nr. 2: 2 t 40 min. Gikk å gruet meg i svangerskapet, men når det først satte igang ordnet kroppen selv opp med "beroligende" følte jeg. Fødsel nr. 2 var som en drøm i forhold til nr. 1. Det som gjorde det lettere var for det første at kroppen var flinkere til å jobbe. Åpnet seg fortere. Jeg var også flinkere til å jobbe med riene i stedet for å prøve å rømme fra dem! Gi deg litt tid! Når du har fått fødselen på avstand og ser andres babyer...vil nok du også kjenne at det "rykker i eggstokkene"!!!
gullskattmamma Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 1 gang: Det jordmora regna som fødsel var 16 timer. (Jeg ville plusset på en del timer her, hadde en del maserier før det begynte skikkelig) 2. gang: Det jordmora regna som fødsel 3-4 timer. (Jeg 5-6 timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå