Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 saften fra ananas? Sånne bokser? Står at det kun inneholder ananas og jus. Ikke sukker eller andre kunstige stoffer heller...Han er snart 7 mnd
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Vet ikke jeg. Men jeg gav vann blandet med eplejuice fra hun var 6mnd. Vil fortsatt ikke ha vann alene...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 juicen er vel tilsatt sukker? er en slags sukkerlake tror jeg. hadde ikke gitt ungen min det.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 han må jo lære å drikke vann!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Hei Vi hadde samme problem. Tilbudte vann flere ganger om dagen i 3 mnd før han ble glad i det. begynte også å drikke mer vann når han sluttet med mm om dagen. Jeg ville prøvd å koke opp vann med nypeekstrakt som inneholder c-vitaminer. Kanksje det hjelper med litt smak. Fås kjøpt i vanlige matbutikker. Han kan sikkert få litt saft fra ananas men jeg ville ikke gitt for mye av det med tanke på magen.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 jeg har den troen at hvis man prøver lenge nok så vil barnet til slutt ta til seg vann også.. ingen babyer liker vel vann-smaken når de er vandt til varm, søt melk.. men lunk vannet litt, og ha tålmodighet. her tok det ca en måned m prøving hver dag, nå drikker han greit med vann, men er ikke overbegeistret.
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Kan du ikke heller presse ananas selv, så er du sikker på hva som er i det? Uansett vil jeg oppfordre deg til å fortsette å prøve med vann, for det må han jo bare lære seg å drikke etterhvert. Tror kanskje det blir mer vanskelig å få han til å like det når han har fått smaken på søt drikke.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Til anonym; juice er ikke tilsatt sukker, det er det nektar som er!!!! Jeg fikk tips om å blande vann med eplejuice, for så å redusere eplejuicen etterhvert....
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Tulla her liker heller ikke vann. Liker heller ikke juce. Men så ga mamma henne vann i kopp uten tut. Utrolig nok drakk hun =0) syntes det var artig eller hun likte det bedre. Prøv det=0)
Avokado Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Hadde samme problemet! Jeg kjøpte baby-saft uten sukker. Blandet den med vann. Tok mer og mer vann for hver gang. Til slutt drakk poden rent vann. Husker ikke hvor lang tid det tok.
Sina73 Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har gitt han utvannet juice i flere mnd og redusert juicen etter hvert. Vann ville han ikke ha enda jeg har prøvd gjentatte ganger. Nå er han 9 mnd og begynte å drikke rent vann for noen dager siden. Jeg mener å ha lest her inne en gang at mange ikke begynner med vann før 8-9 mnd alder. Det stemmer med min baby iallefall.
Nå kommer lillebror:) Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Snuppa mi eeeelsker vann Tror det skyldes at det er godt og kjølende siden hun får tenner... Husker at jeg ga henne en teskje vann om dagen når hun var 2 mnd (i sommer da det var så varmt), så prøvde vi litt på flaske i høst. Da vi begynte med fast føde i jula så drakk hun som bare det, av tutkopp. Da var hun 6 mnd gammel. Nå er hun snart 8 mnd og er helt vill etter vann
så var vi 4 Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Martin likte heller ikke vann i starten, men vi tilbydde han vann i forskjellige kopper/flasker og da drakk han. Nå drikker han bøttevis med vann om dagen Hvis det ikke er listet opp sukker så inneholder det ikke sukker, men lurer på om ikke ananas kan være litt sterkt på magen.
M-N & sassy-susie Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 i mat til spebarnboka står det at man kan finraspe f.eks eple eller pære å ha oppi vannet.. det skal gji litt smak... verd å prøve allefall...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 Skal jo lære å drikke vann ettervert da.... Men fram til han drikker nok må han jo ha væske....
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 ha vannet lunkent, det hjalp her:) Hvis du begynner å gi smak på vannet kan det være at du aldri får han til å drikke vann...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Gutten vår og elsker vann ved siden av mm... Har aldri prøvt noe annet. Er snart 9 mnd. Jeg tror det er bedre og kun tilby vann, dersom han får smaken på alt annet godt så er vel ikke vann så spennende? Gutten vår blir helt i hundre når han ser jeg drikker av glass og vil også drikke da. Så prøver han fra glass men går som regel ikke så bra da. Av og til drikker han bra da og, men mener at han kanskje synes det er stas dersom du prøver vann fra glass? Gutten vår bruker avent kopp til vanlig men når han blir så spent av glass så får han litt fra glass og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå