Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått vannkopper, 2 uker etter at eldstemann hadde det. Jeg er ikke så veldig syk, men hadde litt feber og verkende ledd første dagen og så har jeg fått en helt enorm mengde prikker som klør noe så inn i granskauen....

Det som bekymrer meg er imidlertid at minstemann bare er 6 uker gammel, og jeg regner med han får vannkoppene også. Jeg fullammer ham, men har altså ikke hatt vannkopper som barn, så han får ingen antistoffer gjennom morsmelka. Nå produserer vel imidlertid kroppen in antistoffer som han får i seg??

Er det noen som vet om det er skummelt for så små babyer å få vannkopper? Jeg prøvde å ringe fastlegen, men fikk bare beskjed fra kontordama om at det er ingenting å gjøre med, så du får ikke snakke med legen....sure kjerringa...

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at jo mindre de er jo mindre rammet blir de av vannkopper. Kanskje vil du bare se et par prikker på minstemann. Det er heller ikke sikkert at mini får det selv om det er ganske smittsomt. Det var vannkopper i bhg til min eldste nå, men han har ikke fått det. Jeg var også litt bekymret for at min lille gutt på 8 uker skulle få det, men tror som sagt at det skal gå bra.

Skrevet

Takk for trøstende ord! Jeg kan jo håpe at minstegutten ikke får det, og at han ikke blir så veldig syk om han skulle få det. Mellomste gutten på 3 har heller ikke blitt smittet, så det er vel ikke alle som får det, selv om det går i barnehagen.

Skrevet

Kjære deg,

skjønner at du er bekymret. Tror imidlertid ikke du bør være det. Minstemann her fikk vannkopper kun 10 uker gammel. jeg var skrekkslagen, men det var ingen grunn til bekymring. Han fikk kanskje 12 blemmer, ikke feber, og var blid og fornøyd. Legen sa at det forekommer meget sjelden at så små morsmelksernærte barn får det, men når det hender får de det som regel veldig, veldig lett... Det enste som er litt kjedelig er at de sannsynligvis får det igjen senere i livet, men da i mild form (akkurat som hvis de hadde vært vaksinerte.)

Så pust ut og ta det med ro! lykke til!

Skrevet

Kjære deg,

skjønner at du er bekymret. Tror imidlertid ikke du bør være det. Minstemann her fikk vannkopper kun 10 uker gammel. jeg var skrekkslagen, men det var ingen grunn til bekymring. Han fikk kanskje 12 blemmer, ikke feber, og var blid og fornøyd. Legen sa at det forekommer meget sjelden at så små morsmelksernærte barn får det, men når det hender får de det som regel veldig, veldig lett... Det enste som er litt kjedelig er at de sannsynligvis får det igjen senere i livet, men da i mild form (akkurat som hvis de hadde vært vaksinerte.)

Så pust ut og ta det med ro! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...