ChaChi Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 min to mnder gamle pie er blitt veldig sterk, hun løfter seg opp på strake armer når hun ligger på magen, ligger hun i fanget løfter hun seg opp i sittende stilling om hun får holde hendene mine. og stå er også populært.. og ligge i et fang er totalt uaktuelt, hun vil bare sitte (evt litt bakoverlendt) Hodet holdt hun helt fint selv da hun var omlag 3 uker.. (på 6 ukerskontrollen komenterte også helsesøster og lege at hun var veldig sterk allerede) burde hun ikke sitte? hun klarer jo og løfte seg opp selv, selv om hun ikke har balanse til og sitte uten støtte. har hørt at de ikke skal sitte når de er så små.. eller er det som alt annet individuelt?
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 fysioterapeuten på helsestasjonen jeg hører til sa at de helst ikke skulle sitte før de satt seg opp selv. Jeg skulle heller ikke oppmuntre henne til å dra seg opp etter armene.. de vil jo så gjerne de små, men når de ikke har balanse og nok muskler så skulle man heller støtte de litt i hoftene når de satt på fanget. De bør vel helst ikke sitte før de er nærmere seks måneder.. Hvis du lar henne sitte for tidlig kan hun få problemer med hofter og rygg i vosen alder.
BettyBoob Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 gutten min var veldig sterk allerede fra fødselen av. Jeg lot ham ikke sitte med støtte før han var 5-6 mnd. En stund etter det klarte han å sette seg opp selv. Ikke finn på å sett opp en 2 mnd gml baby.
kajak&Daniel Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Hun høres akkurat ut som daniel.. De kommenterte også på både seksukers kontrollen og tre mnd kontrollen hvor sterk han er.. Han blir sur hvis han må ligge på fanget mitt, og ser ut som om han prøver å ta sit-ups da.. Løfter hodet og prøver å bøye seg framover.. Han er også veldig glad i å stå på fanget mitt. Jeg holder han jo selvsagt.. Jeg har jo også hørt at de ikke skal sitte, men når han er fornøyd når han sitter på fanget og gråter når han må ligge, så lar jeg han sitte jeg.. Men det blir jo ikke såå mye belastning tror jeg.. Jeg holder jo i han...
ChaChi Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2007 kjenner igjen denne sit ups bevegelsen ja. det gjør tuppa mi også om hun ligger på fanget. Hun sitter bare i fanget, og selfølgelig ikke i lange perioder. støtte får hun også. vi bruker ikke stol, ikke vippestol en gang. er jo ikke som om jeg kan ha en unge som bare griner fordi hun ikke vil ligge i 3-4 mnder til heller da. så jeg tror jammen jeg melder meg inn i "monstermamma" klubben og lar henne sitte litt jeg,og stå også om hun vil. men igjen; bare i korte perioder.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 http://www.bumboseat.com/ Hva med å kjøpe en slik en? Kan trygt brukes fra de er ca 3 mnd (når de kan holde hodet stødig selv) på grunn av måten de er laget på. Sjekk det ut da, det skal visst være anbefalt å bruke dem også!
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Min er 3,5 måneder og ligger bare når han sover ellers skal han sitte på fanget vårt,prøver å legge han ned ,men da blir han rasende.har aldri hatt en så sterk baby før,nr 4...
*tigerlilly* Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 kjenner meg igjen jeg også! Min sønn er også 3, 5 mnd og hater å ligge både på mage å rygg. Det er kjedelig det. Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske nesten. Jeg prøvde så lenge som mulig å ikke la han sitte for mye på fang og sånn, men nå har jeg gitt opp. Jeg orker ikke høre på skrikingen lenger. Mens jeg prøvde skrek han hvis han var våken foruten når han lå til brystet. Nå er han glad og fornøyd så da får vi håpe det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå