tune Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Nå står det helt stille i mitt ammetåkede hode Hvordan i all verden beregner man lengden på permisjonen? Jeg har valgt 52 uker perm med 80%lønn, men: kommer 5 uker ferie i tillegg? Hvor mange uker pappa-perm er det nå, og skal disse ukene trekkes fra min permisjon? Hvor mange uker står jeg igjen med totalt? .....
rødhette* Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Det er 54 uker med 80 % lønn, ikke 52 (eller 44 uker med 100% lønn). Ferien kommer i tillegg, ja. Av disse 54 ukene er 3 uker til mor før termin, 6 uker til mor etter fødsel, og 6 uker til far. Resten må mor og far bli enige om hvordan skal fordeles: om mor tar alt, om far tar alt, eller om man deler på det.
~mamma~ Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Du har bare krav på 4 uker + 1 dag ferie i løpet av permisjonstida. Det kommer i tillegg. Hvis dere fikk barn etter 01.07.06 har dere 6 uker farskvote. Det er en del av de 54 ukene dere til sammen har krav på med 80% lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå