Gå til innhold

Hvilke navn HATER dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tilgode å finne ett eneste norsk navn jeg liker. Fysj så kjedelig og traust!!!

 

Hater samtlige navn på T, G, O, U, B, D, F, K, P, V.... så da har man utelukket mange. Er svært kresen når det gjelder navn!

 

Ble glad for å se at ingen av mine 2 (snart 3) barns navn er nevnt her :o)

 

Sammen med de fleste her misliker jeg meget sterkt "kriminelle navn", kongelige navn, 70/80 tallsnavn, navn som er konstruert (àla Leander, Chrisander, Nathaniel osv) Svært fantasiløst, sukkersøtt og HARRY!!! Ærlig talt... tenk på hva som passer til en voksen mann også før dere velger navn!

 

De fleste sukkersøte, klissete amerikanske navn er totalt utenfor min fatteevne over hva man kan døpe et lite barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker de navnene kjempegodt jeg! Elsker navnet Sebastian også, er bare synd det er blitt så vanlig. Skjønner imidlertid godt foreldre vil kalle barna sine det. Klinger godt på de fleste språk gjør det og. Det er godt folk har forskjellig smak. Navnene jeg ikke liker så godt er de som gir meg dårlige assosiasjoner til mindre sympatiske mennesker. Det koseligste er da å møte et menneske som snur opp ned på den assosiasjonen. Syntes trauste norske navn var kjipe før - men hadde jeg fått en gutt nå hadde jeg lurt på å kalle han Tord. Eller så skal jeg finne meg en italiener så jeg kan kalle gutten min Enzo. Bare det vanligste i Italia - men jeg digger det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud - du sliter. Du må virkelig ha et dårlig øre eller gå lite godt overens med folk... Man misliker mennesker - ikke navn. Men er enig i at Savannah Angelica, Ronny og Johnny er et sosialt belastende navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten hadde vært herlig for en sosialantropologisk undersøkelse. Utrolig interessant å lese. Synes utrolig mange av navnene som er nevnt over er utrolig fine, og jeg er sikker på at de også er på listen over "navn vi elsker." Dere er nå rare og...

 

Ina

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig å ha en sånn tråd? Åssen navn dere missliker, å tilogmed være anonyme ? mulig sier bare jeg,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm broren min er visst forbryter, jeg og mine to andre brødre utover tvillingen min som visstnok er forbryter og min kommende sønn har navn dere hater, tre av mine onkler er visst forbrytere de også .. osv hihi ler:D

 

jeg hater katherine navnet.. og johnna, johan, frida, anne, karl,kirsten, daniel,simone, markus osv

 

også tror jeg sønnen min blir homo:P hihi for han får femi dobbeltnavn:P

men det er greit siden en bror og tre onkler er forbrytere visstnok, da tåler man vel en homse i familien med de stygge navna:D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De navn jeg "hater" er ofte navn jeg forbinder med personer jeg liker mindre godt.

 

Da vi valgte navn til førstemann og nå skal velge til nummer to så har VI ( vi er faktisk enige om disse,men ikke helt om navnene da)noen kriterier;

 

*ikke et navn "alle sammen" har

*Norsk opprinnelse (da vi begge er norske, om en eller begge hadde hatt utenlandske røtter tror jeg at jeg ville ha ønsket et navn som sa litt om opphavet...)

*Ikke dobbeltnavn, da vi begge kjenner så mange med to navn, men i 99% av tilfellene blir det ene bare papirnavn......

*kort og enkelt å uttale og skrive, da etternavnet vil bli langt og vanskelig nok for et barn å lære seg. (selv om vi gir de bare etternavnet til far)

 

VI vurderer nå en del forskjellige ut i fra disse, og da har vi i tillegg tatt ut alle navn som vi vet at noen (som vi kjenner) nylig har gitt barna sine, eller om noen i næt omgangskrets heter det, og navn som kan sees på som oppkalling etter forfedre. (da må man bestandig begrunne hvorfor man valgte den siden av familien..)

 

Jente: Pia, Una, May, Liv

Gutt: Annar, Ansgar, Hugo og Tor

 

Men selv om vi jobber mye med å finne "riktig" navn, så endte vi forrige gang opp med å velge det mest brukte navnet det året vi fikk førstemann. Vi visste ikke av noen som het det, og ingen som skule kalle kommende barn det, men alikevel....

 

Og vi greide ikke å bestemme oss for navn før vi så barnet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....enda verre er det med de som har litt for god fantasi!!!!!!!!!!!! Huff, mange rare "kreasjoner" for tiden... Leste en tråd her hvor det tydeligvis var nødvendig med uttalelsen av navnet i parentes bak - huff og huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det sånn Gunnhild - om få år er det ditt navn som er øverst på ti på topp lista og ALLE kommer til å digge det. Det har jo skjedd med Amalie, Sara(h) osv. Dette var navnene på våre oldemødre, mens Gunnhild er navnet et navn fra vår bestemorgenerasjon. Når vi får barnebarn komme de til å ha navn etter våre mødre - Bjørg, Bente, Anne, Berit osv ;)

 

Gunnhild er et fint navn, men enn så lenge er det kanskje mest forbundet med en gammel dame og ikke et nyfødt nurk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de 3-4 Jeanette jeg vet om, er alle utrolig kjipe. De mobber, tror de er bedre enn andre og skulle alltid bestemme hva man skulle leke da vi var små. Kanskje flere her inne kjenner de samme Jeanette'ne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det er sterkt og bruke ordet HATER, men jeg er i grenseland til akkurat det når det kommer til navnet Tanja!! Blæh.. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg bare klarer det ikke!!

Av guttenavn så må jeg si at det værste navnet er Leander.. Sorry altså!! :(

 

Andre navn jeg misliker er: Jeanette, Rita, Michelle og Melissa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt arti dette her om man ikke tar det så høytidelig da=) Alle her inne vil nå uansett ha ulike meninger om hva som er fine navn og hva som ikke er det.. Det noen liker er det andre som hater... og omvendt. Kommer jo helt an på hva en forbinder med navnene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navn som Ine, Ina, Jenny, Ive - det er alt for søtt for meg!

Vet om en skikkelig plugg av en liten jente som heter Ine - det blir helt feil.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Navn jeg ikke liker: Bjarne, Kåre, Bjarte,Gunda, Gunnvor, Gunnlaug, Ronny/i, Raymond, Per, Odd, Knut, Arnfinn, Steinar, Gunn, Dagfinn, Dagmar, Beate, Kjartan, Njål, Viktor, Gunnar osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker IKKE disse oversøte navnene som av en el annen grunn er så populære... Emilie, Thea, Lea, Emmeline (!!), Nora, Sofie, Nathaniel, Tobias osv osv... Forstår heller ikke hvorfor folk velger navn på ungene sine som flere hundre andre har fått samme året eller året før?? Er 5 Thea'er i barnehagen til sønnen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeanette er det styggeste jentenavnet jeg veit om Det missliker jeg sterkt.. Pga at alle jeg har kjent/ kjenner som heter det er skikkelig bitch, og trur de er noe. Gunnar er et annet navn jeg missliker. Veit ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å nevne noen navn merker jeg. Tror faktisk ikke jeg HATER noen navn heller.

Bra folk svarer så forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ingen navn, men ville ikke selv valgt det jeg opplever som femi guttenavn: Leander, Benjamin, Tobias. Unntak: Elias, det liker jeg svært godt selv om jeg hører at det er femi det også. Har gode assosiajoner til det navnet. Eller harrynavn som Remi, Ronny, Kevin osv.

 

Når det gjelder jentenavn blir jeg litt flau på foreldrenes vegne av og til. Sofie, Nora, Emma, Linnea osv er drepende kjedelige og intetsigende navn etter min mening. Synes det er mye kulere med Vigdis, Astrid, Bjørg, Aud og den generasjonen navn enn disse sukkersøte noksagtnavnene. Men ville nok likt dem om ikke de var så poppis. Er mengden som ødelegger dem, slik jeg opplever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...