Gå til innhold

Sår rompe.....Hva kan jeg bruke?

♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet (3 uker og 4 dager) blir litt rød og irritert rundt på pompen og liksom inn mot åpningen...Og spesiellt rundt over tissetassen... Har brukt litt Zinksalve, men stemmer det at denne ikke skal brukes så ofte? Og kan man bruke den liksom inn mot rompeåpningen? Eller finnes det noe annet som er fint å bruke der?

Bruker våtservietter når vi tørker rompa, men bruker klut med rent vann til slutt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Inotyol salve - kjøpes på apoteket. Smør tykt på ved et par bleieskift og vips så er rompa like fin igjen. Anbefaler også å kun vaske med Mesoft (kjøpes også på apoteket) som er fuktet i vann. Våtserviettene er ikke bestandig så skånsomme som de vil ha det til.

Skrevet

Jeg fikk anbefalt Inotyol,og den er kjempe fin!!

Brukte Zinksalve i begynnelsen,men hun ble enda mer rød og irritert av den..

Skrevet

Potetmel!

Kjempefint mot såre rumper, og totalt ufarlig å bruke! Du kan bruke det så ofte du vil, så mye du vil om gangen, og det gjør ingenting om du bruker det helt inn mot åpningen.

Skrevet

POTETMEL!!

Jeg tyr nå til godt gammel kjerringråd. Ha potetmelet i kasserolle og damp vekk fuktigheten. "strø" det tørre potetmelet på den såre stumpen eller imellom fuktige "valker" på småtten. Fungerer fantastisk bra :).

Jeg ville unngått våtservietter i det daglige.

Skrevet

Kutt ut våtservietter til hjemmebruk. Kun vann og klut/mesoft er best. La ham ligge å sprelle uten bleie flere ganger om dagen så det kommer luft til stumpen. Ved valg av våtservietter, bruk de på deg selv før du bruker de på babyen. Mange er sterke og svir på oss voksne. Enda værre om det er sår babyhud! Jeg bruker også pudder uten parfyme morgen og kveld, så det blir tørt mellom hudfoldene. (Tjukke lår her i gården...)

Skrevet

Jeg bruker også potetmel og har aldri problemer med sårhet. Strør på innimellom valkene på lårene, under haka, rompa osv. Vasker først med vann og klut, så lar jeg det lufttørke, deretter påføres potetmelet.

Skrevet

bruker bare mesoft og vann her i gården og så skyller vi ham under rennende vann når han har bærsja. ved antydning til rød hud, smører vi litt olje fra babyline. har aldri hatt problemer med huden og fikk kjempeskryt for fin hud av barnelegen. har heller aldri noe i badevannet, tror på at huden trenger minst mulig produkter, og vi bader kun 1 gang i uka.

Skrevet

Vet mange fikser sår rumpe med krystallfiolett også.

Skrevet

inotyol. Den bruker vi. prøvde zinksalve i en uke, ble bare litt bedre. Etter inotyol et døgn var utslettet halvert.

Skrevet

Leste ikke alle svarene nå, men Morsmelk er også bra:) Dersom du har tilgang på det:) Veldig anti-bakteriell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...