Gå til innhold

håravfall og amming... sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes jeg har mindre hår på armer og ben også...

Mini er 4 mnd.. har ikke merket dette før nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig vanlig og starter først når babyen er så gammel som din, i følge min frisør.

Skrevet

Heisann:)

Tulla mi er 4,5mnd,måtte begynne med mme når hun var ca 2mnd.. Men nå i det siste synes jeg att jeg har byndt å miste enn del hår..Trodde kanskje jeg ikke kom til å merke noe,når jeg ikke ammer lenger..så her har det nok ikke noen sammenheng med amming..

Skrevet

Noen mener det kommer av fødselen, mens andre mener at man mister det man ikke mistet i svangerskapet og andre igjen mener det kommer av ammingen. Uansett så tror jeg de aller fleste merker at de mister hår noen mnd etter fødselen. Hos meg startet det ca 2 mnd etter fødselen. Jeg mistet ikke noe særlig med hår når jeg gikk gravid, men tok det igjen da. Hos meg sluttet jeg å miste hår ca etter 5mnd, det ble ganske mye tynnere for å si det sånn..

Skrevet

jeg fikk aldri taket på amminga, drev å pumpa i en fem uker. men det var nå mest mme han fikk i seg.

men har mista rikelig med hår.

Skrevet

har ingenting med selve ammingen å gjøre, det er graviditeten som gjør at man mister hår. Håret vokser i 3 faser. I den siste fasen faller de av. Når man er gravid stopper håret i fase 2. Så noen måneder etter fødselen (2-4) begynner alt dette håret som ikke falt av under graviditeten å falle av. Så det har i bunn og grunn med hormoner å gjøre.

Skrevet

mortiseb har rett, min legen sa at man mister hår gr. hormoner. Under graviditeten samler det seg en god del hormoner i kroppen, når man så begynner å miste disse hormonene, dv s. når det blir ubalanse i kroppen, går det ut over håret og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...