Gå til innhold

Har venninnene dine forandret seg.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.......etter at du fikk barn?

Jeg syns kanskje mine har forandret seg en del. Vi var den første i vennegjengen som fikk barn...men folk har kommet etter da.

Det som jeg kanskje syns er litt rart(og det er ikke meningen å virke utakknemlig eller noe sånt), er at jenta vår fikk verken bursdag eller julegave fra NOEN i vår vennegjeng...Vi er litt spredd utover landetsgrenser alle sammen, men likevell...

Er det bare jeg som tenker sånn? Hvordan er det med dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også de første i vennegjengen som har fått barn. Og jeg tror nok heller at det er jeg som har forandret meg, ikke de. Tror de synes jeg er blitt litt kjedelig. De forstår ikke at det er umulig å ta med vesla (7 mnd) på kafé på kveldstid for eksempel. Skjønte heller ikke hvorfor jeg ikke ville ta henne med ut kl 24 på nyttårsaften for å se på rakettene, sånne ting som det.

Men alle er veldig interesserte i vesla vår og hun fikk julegaver av alle våre venner. Det setter jeg stor pris på.

Kan jo hende vennene dine synes de har nok julegaver å kjøpe, at det blir dyrt å kjøpe julegaver/bursdagsgaver til barn av venner? Dersom det begynner å bli flere små i venneflokken kan det jo bli mange gaver å kjøpe etterhvert? Eller kanskje de ikke tenkte på det? Var sikkert ikke vondt ment i hvert fall:-)

Skrevet

Jeg tror jeg har forandret meg, men vi var midt i flokken når det gjaldt å få barn...

Men jeg har da aldri gitt ungene dems bursdag eller julegaver, har ikke falt meg inn faktisk....hvis jeg husker det har jeg sendt en hilsen på dagen eller rundt dagen.....

Skrevet

Ja tror heller det er oss som har forandret seg... Jeg tenker sånn at de som ikke har fått barn aner at det betyr noe i det hele tatt å få bursdags gaver osv...Jeg ga selv aldri noe til mine venninners barn (en sjelden gang såklart og når barna kommer til verden da..) men nå som jeg har fått barn vet jeg hvordan det er, og at jeg ikke forsto når jeg var uten...Skjønner?

Skrevet

nja, de har ikke forandret seg :) men jeg har forandret meg å det tror jeg de synes er litt vanskelig å forstå til tider. Så lenge man ikke har barn så er det vanskelig å orstå hvordan livet MED barn fungerer. Natalie er den personen som komemr først i livet mitt, uansett.. Før var det jo vennene :)

Skrevet

Ja, jeg merker noe har forandret seg. Det er nok vel så mye meg som har forandret meg enn dem da :) Helt siden jeg ble gravid, og siden fått baby, så har jo dette vært min hovedinteresse. Har ikke vært til å unngå at jeg har snakket mye om dette. Sikkert kjedelig for dem uten barn. Men jeg synes noen av dem har forandret seg også, ikke bare jeg. Virker liksom ikke så interessert i mitt nye liv som jeg hadde trodd. Og som en annen skrev, skjønner liksom ikke at det er vanskelig å møtes på kafé i sentrum med baby.

Skrevet

Jeg fikk lyst til å kommentere dette med gaver til venners barn:

Fra første gang en venninne fikk barn har jeg vært konsekvendt: Har aldri kjøpt julegaver og bare bursdagsgave om jeg er blitt inviert i selskap. Det er jeg veldig glad for nå. Har fått mange nye venner som har flere barn hver, så det ville blitt veldig mange gaver til jul!!! Dessuten har jeg mista en del kontakt med ungdomsvennene mine, så nå ville det vært unaturlig å gi til den ungen jeg først vurderte om jeg skulle gi gaver til. Det blir nok gaver innen familien, synes jeg! :-)

Skrevet

HI her..

Jeg har også forandret meg, men det jeg kanskje stusser mest på når det gjelder gaver er at mine to nærmeste venninner...som jeg faktisk har kontakt med hver dag, enten via sms, mail, msn eller treffes, at vår datter ikke får gaver fra dem. Jeg vet jo at de kjøper til barn av andre venninner de har.... Når de er så nære venner syns jeg nesten at det er naturlig jeg.

Hm..nei jeg vet ikke helt...Kanskje det er bare jeg som henger meg opp i slike detaljer.

Det er ikke meningen å virke sur eller noe sånt altså:)

Skrevet

Både ja og nei.Før jeg selv fikk barn hadde jeg vel en del tanker som de uten barn har om meg nå. Jeg tenkte feks at det var mye lettere å ta med babyen på ting enn det faktisk er.Tenkte ikke på at en del babyer er urolige, hvor utrolig stressende det er for mamman når babyer skriker, hvor kronglete det er å ta med barnevogn på mange cafeer, at babyer ikke sover en hel masse på dagen(som man får inntrykk av)osv osv.

Jeg hadde mange ideer om hva andre gjorde "feil" med sine barn, bla ift søvn. Nå ser jeg jo selv at det slettes ikke er så enkelt.

Når det gjelder gaver så forventer jeg ikke at min skal få av vennene mine, ihvertfall ikke før de får barn selv og vi gjør avtale om å bytte til ungene.

Skrevet

Forventet det ikke ,men hun fikk gaver fra mine nærmeste venner:) Koselig.Behøver jo ikke være dyrt heller!

Til og med fra "kommende lekekamerat" ;)

Vi er de første blandt vennene.Men alle kommer på løpende bånd etter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...