Gå til innhold

Jenta mi sjeler på det ene øyet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at det er vanlig at babyer sjeler, men når går dette over for de fleste? Jeg har selv et dårlig syn, så jeg lurer jo på om hun har arvet mitt syn eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjeler hun fortsatt ved 1 års alder, bør dere henvises av fastlegen til øyespesialist. Det finnes ulike former for skjeling med ulike årsaker og behandling. Jenta mi ble operert nylig for skjeling forårsaket av for stram muskel.

Skrevet

Min gutt er 6 mnd og er henvist til spesialist. Legen sa hvis det ikke hadde gått over til 6 mnd, så ble de henvist.

Skrevet

min på 10 mnd skjeler også (ikke mye, og bare avogtil), vil ble på 9 mnd kontrollen henvist til øyespesialist, da min mann har dårlig syn og de vil derfor sjekke opp gullet også. HS sa at mest sannsynlig var det ikke noe, men at det var bedre at vi kom "inn i systemet" mht kontroller etc og at vi fikk tatt evt. svakheter tidlig.

Skrevet

Ved 6mnd alder skal de kun skjele når de er trøtte. Ved 1års alder skal skjelingen være helt borte. Dersom de fremdeles skjeler betydelig ved 6mnd alder, blir de fleste da henvist til spesialist. Vi var på første undersøkelse hos spesialist for en måneds tid tilbake. Gutten min er 9mnd og skjeler betydelig på begge øyne. Han har både vanlig "innoverskjeling" og problemer med stram øyemuskulatur, så han må sannsynligvis opereres. Jeg vet ikke når de tar avgjørelsen om eventuell operasjon. Vi skal følges opp hver 3mnd fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...