AttpåklattNummer4:) Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Noen som vet om spedbarn får vannkopper eller om de er beskyttet av mor sine antistoffer gjennom amming?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Tror de er beskyttet av mors antistoffer hvis du ammer. Er ikke helt sikker...
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Dersom mor har hatt vannkopper, tar de med seg antistoffer fra livet i mors mage. De får også antistoffer gjennom ammingen. De første måneder er de tilnærmet sikre på å gå fri fra smitten, men etterhvert som månedene går, forsvinner antistoffene fra livet i magen, og risikoen for å kunne bli smittet øker (til tross for amming). De er aldri 100% sikre på å unngå smitte.
moo Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Babyen min fikk vannkopper samtidig med storebroren, 4 mnd gammel og fullammet, og jeg har hatt vannkopper.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Vil bare si at dte ikke anbefales å utsette babyer for smitten før de er 1 år. De blir ofte så veldig hadt rammet når de er mindre.
belli72 Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Min lille baby fikk vannkopper bare 10 uker gammel. jeg har hatt vannkopper, og han ble fullammet. Legen sa at dette forekommer, dog svært sjelden. Han blir ikke immun etter dette (fikk kun noen få blemmer), men vil være på linje med dem som er vaksinert. Han vil kunne få det senere, men svakt.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Dette er ikke hva jeg har lært. De små blir som regel rammet i svært MILD grad. Men det kan være farlig for spedbarn under 3mnd å få vannkopper. De har ikke bygget seg opp noe immunforsvar og håndterer infeksjoner dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå