Nesly Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Vår gutt er 2 uker gammel. Har han med ut på noe nesten hver dag, altså i bilstolen. Han pleier somregel å sove godt når han sitter i denne. Men lurer egentlig litt på hvor mye bilstol-sitting som er bra for de små? Men tanke på at han er så liten.. ENkelte dager er vi ute og handler, gjør forskjellige ærend osv.. og det blir til at han sitter 1-1,5 time i strekk i bilstol. Han sover, men dog.. Er dette uheldig for han? Hvor lenge om gangen og ofte er deres små i bilstol? Glad for svar..
selfangerkjerringa Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er ærlig nå, og må si jeg synes det var litt lenge... 1-1,5 time er ikke så ille innimellom, men hver dag blir det i drøyeste laget når de er så små syns jeg. Når vi først er ute og farter blir det fort en time i stolen, men sjelden oftere enn en gang i uka.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 dem sier 15-20 min bare,så skal man ta dem opp og la dem hvile en stund..Er ikke bra for ryggen deres..
moo Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Ikke det beste svaret for deg, dessverre, men jeg har blit fortalt av fysioterapaut at én lang tur i ny og ne går helt fint, men at daglige turer i bilstolen bør unngås mest mulig til å begynne med. Når du skal handle, kan du tar ham med i slynge eller noe slikt som gir avveksling for kroppen, kanskje?
Nesly Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2007 er bare glad for ærlige svar! er jo derfor jeg skriver her, vil det beste for min lille.. skal begrense bilstol-sittingen.. noen som har erfaring med bagmed sikkerhets nett?kan de kjøre bil lengre i det?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Med bag kan de kjøre lenger ja, siden de ligger, men den er dessverre ikke like trygg dersom man skulle kollidere. Vi kjøpte ny bilstol på Baby Shop rett før lille knøttet ble født for 2 uker siden, og selgeren fortalte oss at Trygg Trafikk eller NAF (husker ikke..) lenge har forsøkt å nå ut med at de har endret "reglene" for hvor lenge de små kan oppholde seg i bilstol. De har visst gått bort fra de 20 min. Men jeg har ikke sjekket noe mer. Vi lar vår lille ligge der 1-1,5 t som dere, ikke hver dag, men kanskje 2-3 ganger i uka. Jeg tar henne opp dersom vi går inn på kafé o.l.
meg og novemberjenta Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Les her: IKKE så farlig som folk vil ha det til...!! http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2183 Etter å plassert tulla i bilstolen hjemme (har base i bilen), går det nå raskt 15-20 minutter bare å komme seg ut av døren (1000 ting man har glemt før man plasserte henne der), ned til bilen og skrape bilen, og vi har da ikke begynt kjøreturen engang, så hun sitter ofte ca 1,5 time i stolen, sover som en stein...
moo Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Det er lovlig med sikkerhetsnett over bag, men ikke anbefalt, pga faren for mye større skader ved en evt kollisjon. Det er vanskelig å velge mellom to onder, men for meg er det helt klart at sikkerheten må komme først. Ikke enkelt dette her!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Helsesøster sa at så lenge de sover skader det ikke ryggen siden de da er så avslappet, når de er våken er det vel en 30-40 min som er nok før en pause
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå