Gå til innhold

Wææææh! Plutselig ingen melk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått fort nedover på produksjonen den siste uka! Har bare fått ut mindre og mindre melk. Jeg pumpet masse i går, men fikk ut bare en tiendedel av hva jeg vanligvis klarte før. Så det er dramatisk. Jenta har hengt i puppen i hele natt pga tannfrembrudd, så det burde egntlig øke meg. Prøvde å amme henne igjen nå, og det er fortsatt tomt! Jeg har hatt masse melk før, ca 200 ml på hver pupp. I går fikk jeg ut 30 ml fra den ene puppen og 40 fra den andre.

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er nytt? Mens, stress, graviditet? Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Ikke noe er nytt såvidt jeg vet. Hun er snart 6 mnd. Ingen mens, ingen graviditet. Vanligvis ingen stress heller.

Skrevet

Så hun tar ikke brystet? Eller? Suger hun i det hele tatt? Eller er det pumpingen som ikke virker?

Skrevet

Får fremdeles pumpet og det strømmer fint, men det kommer plutselig ikke mer enn mengden jeg skrev i hi, og så stopper det. Brystene føles tomme. Jenta suger og suger men får bare nok til å svelge en sjelden gang innimellom, Tidligere var det slik at hun måtte ta pauser fordi det kom så mye melk. Hun kan suge ganske lenge, men til slutt gir hun opp og blir lei seg. Da har jeg hørt henne svelge kankje 10 ganger på et kvarter. Da får jeg ikke klemt ut en eneste dråpe til. Tidligere var hun mett på max 5 minutter og det rant fortsatt fra brystet. Jeg kjenner forresten at utdrivningsrefleksen starter, så det er ikke det om å gjøre. Merker det på pumpingen også, så den er i orden.

Skrevet

Hm. Hva annet har foregått i det siste? Har du spist noe spesielt? Peppermynte, salvie, timian?

Skrevet

mitt tips er å ringe ammehjelpen. du kan være anonym. det hjelper virkelig. sjekk i telefonkatalogen. lykke til

Skrevet

Egentlig er jeg enig ;)

Her er det litt mer komplisert, føler jeg. En god samtale kan finne ut av mye!

Skrevet

Neida, er klar over dette, så jeg har ikke hatt i meg noe av det. Drikker ammete, pumper ofte for å prøve å opprettholde produksjonen osv. Som sagt har vi tannfrembrudd nå, så det er mulig jeg ikke får nok søvn. Men likevel burde jeg jo ha melk. Kan man miste melka dersom man klemmer på brystet mens man ammer? Har nemlig gjort dette fordi jeg hadde det travelt. Etterpå ble de ømme og nå er det plutselig stopp.

Skrevet

Joda, men jeg har telefonskrekk... Det er derfor jeg ble rådet til å skrive her.

Skrevet

Kan du komme inn på ammehjelpen.no så åpner jeg chatten for deg, da? Si at det er du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...