Gå til innhold

3 timers biltur med baby på 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har lyst til å ta en tur til fjells om ca. to uker med våre to barn, den minste er 4 uker nå, aøtså 6 uker når vi skal dra. Vi har maksi-cosi, men kan babyen sitte i denne i 3 1/2 time, eller bør vi ha sånn "boxette"? Vi stopper selvfølgelig og ammer og tar han ut av setet innimellom...

Noen som har erfaring med lengre kjøreturer med baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg haddeglatt gjort det.. de tåler mer enn man tror.. så lenge dere tar litt pause så går det nok helt fint:) er tryggere med bilstol uansett

Skrevet

vi kjørte i 7 timer ( !! ) med vår på 14 uker en gang..... det ble jo noen pauser inimellom men det gikk helt greit. Så da vil jeg anta at det går greit med din lille i 3 timer :-)

Skrevet

Vi kjørte i 5 timer når jenta vår var 4 uker... Tok selvsagt pauser under veis, for hun skulle jo ha mat, men det gikk helt fint. Vi har også maxi cosi stol :o) og når ho va 8 uker kjørte vi i 5 timer... Så det går bra, så lenge dere, som du sier, tar pauser og tar han ut av setet av og til...

Skrevet

Den lille kommer helt sikkert til å sove seg gjennom meste av turen. Ta han ut av setet så han får strekke på beina og få ny bleie, så går det helt fint.

Vi kjørte lang tur da han var 3 mnd og det gikk supert. Hadde med vogn og la han i den når vi stoppet.

Skrevet

Dette bør gå, berre å ta pause om babyen viser ubehag.

Vi kjørte heim frå sjukehuset 1 dag etter fødsel, og då hadde vi 2,5 t i reisetid...

Skrevet

Ikke noe problem, jeg spurte hs om hvor lenge vi kunne kjøre når han var så liten siden mange sier 30 min osv. Fikk svar om at så lenge de sover er de så avslappet i kroppen at det ikke er noe farlig for ryggen, er når de er våken man skal stoppe ofte

Skrevet

Kjempefint, takk for svar. Blir nok en tur til fjells, nå ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...