Gå til innhold

gråter en skvett jeg nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dag jeg forlater lillegutt i barnehagen... han er 14 mnd, har vært sammen med han i noen timer i to dager nå. Idag dro jeg fra han... De ringte nå og sa det hadde vært litt tøft for han... men han sov nå... Synes så synd på han at jeg bare sitter å gråte her. Han er skikkelig mammadalt, så lurer på hvor lang tid det tar før han venner på seg dette. Åhhh, viste ikke det kom til å bli så tøft...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er såpass store så er første mnd ofte tøff. Men så går det helt fint! Det er jo fint at de gir ordentlig tilbakemelding, i bhg, det lover jo bra!

Skrevet

Uff.....

Skjønner at du ikke har det godt nå!

Luke skal begynne i barnehagen i august han er da nærmere 2 år,men jeg gruer meg veldig!

Det går seg til vettu,han kommer til å stortrives i barnehagen etterhvert;)

Skrevet

Ja tror jo det selv også, etter hvert så. ;Men Nå så tenker jeg at han sikkert er dypt skuffet over at jeg bare dro fra han sånn plutselig, man må jo bli redd til å begynne med!...

Skrevet

Gutten min begynte i barnehagen da han var 11.5 mnd. Han gråt nesten hver dag da vi leverte han de første to ukene, og jeg synes det var helt forferdelig. De sa også at " han har vært mye lei seg" da jeg spurte hvordan det hadde gått. Da husker jeg at jeg tenkte at de like gjerne kunne løyet til meg, men nå er jeg glad for at de er ærlige. For gjett om jeg ble glad da de endelig sa at han hadde vært blid og hatt det bra?

Nå er han 14 mnd og er trygg og god, og stortrives.

Hold ut, det går seg garantert til!

Skrevet

Huff huff, jeg gruer meg også skikkelig til Oliver skal begynne i bhg. til høsten. Han blir ca. 20 -21 mnd gammel da.. Men jeg prøver å ta han med i åpen bhg. minst en gang i uka frem til han begynner alene, men da blir det jo en helt ny bhg. sannsynligvis ettersom jeg tror vi må flytte til høsten... Han er heldigvis ikke særlig opptatt av meg når vi er i åpen bhg., så han styrer mye alene, men sikkert godt for han å vite at jeg er der og han kan komme til meg om han slår seg osv.

Håper virkelig bhg.starten vil gå greit og at det går bedre med gutten din også snart!

Skrevet

Tørk tårene og fatt mot!

Gutten min begynte i bhg. i begynnelsen av januar. I starten gråt jeg, følte meg "slem" og tvilte skikkelig på om dette nå var en riktig ting å gjøre... Nå har han vært hjemme i 4 dager p.g.a. sykdom, og nå gleeeder jeg meg til å sende han i bhg. Jeg har inntrykk av at han storkoser seg der. Jeg har mulighet til å hente han sånn noenlunde tidlig, så vi får mer enn nok tid sammen ellers og.

Jeg hadde aldri i verden trodd at den bhg.starten kom til å bli så tøff, og jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle gå så bra så fort.

Skrevet

Det går nok bra skal du se!!

Vesla begynte i barnehagen da hun bare var 10 mnd, og har så og si aldri brydd seg om at jeg har sagt hade. Ikke alltid hun har tid til å si hade til meg en gang.

Synes det er litt "rart" at han skulle sove første gangen han var der alene jeg.... Første dagen var vesla og jeg der en time sammen, andre dagen gikk jeg fra henne og var borte i 20 minutter, tredje dagen spiste hun og la seg der og så ringte de da hun våknet.

Bare gi han litt tid til å bli kjent med alt det nye, og knytte seg til de andre barna og de voksne så går det nok kjempe bra!

Skrevet

Vet hvordan du har det..min gutt begynte i barnehagen da han var 11 mnd, og gråt hver dag i over 2 mnd! Det var kjempetøft, men jeg visste at det varte bare kun i noen minutter. Før jeg var ute av døra så var gråtinga over...Nå er han snart 2 år, og løper inn når vi kommer dit, så artig å se, og sier hadet uten problemer:)

Det går seg til skal du se:))

Skrevet

Jeg gråt når jeg dro fra barnehagen i begynnelsen også, sønnen min hylte når jeg gikk. Men jeg lot meg ikke merke med det så han så det, tøyde ikke ut tiden da jeg gikk - og hørte at før jeg rakk å ta på støvlene så sluttet han å gråte og lekte ved siden av de andre ungene. Når jeg henter ham i barnehagen nå ser jeg at han leker og ler sammen med de andre og er trygg på både barna og de voksne, selv om han også er en skikkelig mammadalt ellers:)

Skrevet

Huff sånn har jeg også det. Begynte hos dagmamma i dag og jeg skulle ut å gjøre ærender etter jeg hadde levert henne. Det kan jeg da ikke for jeg ser ut som en uer i ansiktet etter jeg omtrent brøt sammen i bilen på vei hjem. Så nå sitter jeg hjemme og har lyst å sende melding til dagmammaen at husk ditt og husk datt og hun sover kun i strømpebuksa, drikker selv når hun spiser osv osv.

Skrevet

Her kommer litt trøst. Jobber selv i barnehage og vi hadde en del tilvenninger nå etter jul med ettåringer. Han ene var veldig mammadalt og var ofte lei seg lenge etter at pappa eller mamma hadde dratt. Men så ble han bare blidere og blidere for hver dag. I dag er han en solstråle og gråter ikke engang når mamma/pappa sier hadet til han. Noen barn trenger litt tid til å venne seg til den nye situasjonen, de aller fleste vil trives kjempegodt etterhvert. Noen trenger en uke, andre trenger to uker, mens noen trives fra første stund.

Ta tiden til hjelp, i morgen så har han det sikkert enda bedre i bh.

Lykke til da, kjære deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...