sjettejuli Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 kom akkurat inn fra tur med vogn i snøvær, med hund og bebis. Slitsomt, men koselig!
Arb.ledig husmor Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Vi har hund, men jeg har aldri gått på tur alene med både barn og hund samtidi... Det orker eg ikkje, pga hunden drar endel... Og vil hilse på alt og alle når vi er ute...
SaDa Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Har hund jeg og, men ikke ofte han får være med når jeg skal ut og trille.. Har mer enn nok med å få eldstemann til å sitte i vogna og hvis han går, så klarer jeg ikke både han vogn og hund.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 jeg går tur med både vogn og hund....hunden min trekker veldig ..og skal også hilse på alt og alle....verst er det hvis vi møter på andre hunder...han er så usikker og blir ofte sint....men koselig å ta han med på turen...
mamman`te2flottegutter Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Ja da her har jeg ikke samvittighet til å gå tur med vogna og la hunden være hjemme. Hun blir jo så hoppende glad når jeg begynner å kle på meg. Hun går ganske fint ved siden av vogna, men jeg bruker gå pent sele, også snur jeg og går en annen vei hvis vi møter en annen hund.
snartmamma1978 Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Kom også akkurat inn fra tur med hund og barnevogn! Å trille turen syns jeg også er veldig hyggelig, men å komme seg ned fra tredje etasje med vognpose, barn, bikkje, veske og gode greier det er et opplegg...! Gjelder å ikke glemme noe :-) Å gå uten hund er ikke noe alternativ i dette ruskeværet -det vil jo innebære en ekstra hundetur. Huttetu!!
Zikk Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Jeg går tur hver eneste dag m mine to små i tvillingvogn og mine to store, sterke firbente i bånd ved siden av. Ikke noe problem. Har ikke samvittighet til å gå uten dem. Men møter jeg andre hunder snur jeg jeg også.... Blir litt i meste laget å holde styr på:-)
katoes Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har en hund som dessverre ikke får bli med på trilleturer. En Border Collie som gjeter biler er ikke moro. Utrolig hvor sterk en 15 kilos hund kan bli. Utrolig synd. Føles veldig feil å gå tur og la hunden være hjemme. :-(
Herkules Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Vi går litt på tur med hunden og vogn men som regel går vi på kvelden med pappan også Har en sterk hyper hund og bratte bakker her så ikke såå fristende å gå alene, men det går alltid veldig greit.
Videlivi Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Vi har også hund, en 45 kg muskelbunt... Det går veldig bra å gå på tur alene med vogn og hund. Det går faktisk bedre alene enn for to voksne, for hunden vår vingler og skal lukte på alt på begge sider. Han er faktisk mer lydig med vogn enn uten også. her er det faktisk også helt uaktuelt å gå på tur uten hunden, hvis vi ikke skal noen steder da, men da må jeg gå en liten tur først. Gikk en kort tur i snøværet i dag med vesla i babybjørnen... =)
Cat&Gullungene Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Jeg går tur med hund og barnevogn så og si hver dag. Hunden må jo ut, og det er bare jeg som er hjemme, samboer er jo på jobb. Det går faktisk veldig bra, til tross for at det er en ganske så sterk og vimsete hannhund på 32 kg. Han er supersterk og drar vanligvis masse, men med snute-bånd (begynte med det under graviditeten - utrolig effektivt!!) og når han går ved siden av vognen, går han stort sett eksemplarisk. Stopper innimellom hvor jeg lar han fa snuse litt rundt og bestemme, men ellers lar jeg ham gå tett inntil vognen, da skjønner han stort sett at han skal ga pent. Synes også det er trist og gå fra ham hjemme, han blir helt ellevill når jeg begynner å kle på meg-
SpiseLise Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Synes dere er tøffe, det har jeg aldri tenkt på å prøve engang! Hvis hunden får øye på en katt eller et vennlig menneske, henger jeg etter som et slips. Hun er jo mye tyngre enn meg, og mindre muskler enn jeg har skal du lete lenge etter. Så det blir dobbelt opp med turer her i huset!
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har sele på henne jeg så jeg kan feste bikkja foran vogna. Da kan hun vimse litt som hun vil og samtidig så trekker hun jo... Jeg må jo seff holde igjen i andre enden men det går finfint:) Da har jeg full kontroll på både vogn og hund for hunden kommer jo ikke noe sted når jeg holder vogna:)
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 går tur med hund og vogn, men så er hunden min bare valp da. håper hun ikke blir slik trekke og bjeffe hund, for synes det er så koselig å gå tur med både ungen og hunden samtidig )
tomat15 Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Jeg går også tur med hund og vogn. Har en veldig lydig hund så han går løs så lenge det ikke er båndtvang. Synes bare det er litt trist at men ikke har lov til å binde hundene utenfor butikken ol. Gjør det ofte veldig tungvindt noe som fører til at han ikke får være med så mye som vi begge skulle ønske. Litt små snålt er det at det kan virke som at det er lov å binde små hunder utenfor butikker, men ikke store... Får så mye bråk hvis jeg gjør det.
mamman`te2flottegutter Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Ja ikke sant!! Jeg blir så irritert for det virker som om hundeloven bare gjelder for oss med store hunder ( har schæfer). Det er jo ikke noe mindre hund fordet om den er mindre i størrelse.
storesøster og lillebror Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Her er d også nesten daglig tur m vogn og hund. Var litt vanskelig i starten da hunden krysset fram og tilbake foran vogna, og gjerne ville snuse på begge sider av veien. Nå går d bedre og prøver å få henne til å gå på venstre side slik at d blir enklere for meg.
Antoine Skrevet 13. februar 2007 #19 Skrevet 13. februar 2007 Daglige turer med voff og vogn ) Hunden min er ikke så stor (7.2kg) så han kan bindes til vognen om han ikke går fri. Hadde jeg hatt større hund hadde jeg ikke bundet ham fast i fare for å velte vognen. Ikke så lett på umåkte fortau, men det går nå med litt vilje og innsats.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå