kvirrevirrevitt Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Guttetassen på 3 mnd har begynt å spise en extra gang på natta! -Når vi legger oss. har prøvd "alt" -nøyer seg slettes ikke m at mora prøver å lure han m smokken, hjelper ikke å dytte i han så mye melk som mulig v leggetid (ammer, men har prøvd både mm og mme på flaske) -blir ingen foskjell!! så nå spiser han tre ganger etter han har lagt seg!!! er så trøtt ((( -Og selv om han sover på morgenen/formiddagen så kan ikke jeg det, for vi har storesøster på 2,5 -som selvfølgelig slutta med dagluren sin rett før lillebror ble født (bra tima!!) Har ikke lyst til å begynne m grøt enda, og helsesøster syntes heller ikke jeg skal det, må bare holde ut litt til, sier hun... men jeg blir så sur, deppa og hissig når jeg er så sliten, at det går jo utover alle andre i huset!!! Spesielt stakkars snille storesøster (((( Åssen kan jeg få han til å spise mindre på natta?????
Mille-k Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Har du noen som kan passe barna dine noen timer? En venninne som har fri fra jobb, familie etc.. Gi blaffen i husarbeid og legg deg ned da. Eller ta deg en time på puten etter middag og la mannen styre heimen, selv om han sikkert er trøtt etter jobb. Hva med å ha en trille-pike til storesøsteren?
2småbarn Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 hva med mannen din ? kanskje det hjelper at han tar seg av minstemann på natten......? han tar jo flaske..
Aga:-) Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Kjenner meg veldig igjen, gitt. Ikke noe festlig når en aldri får sove mer enn maks to timer sammenhengende om natta. Jeg har resignert og følger nå veslejenta fullstendig. Hun er seks måneder i dag, og har alltid sovet lite og dårlig. Det er deilig å ha noen timer på kvelden aleine bare med mannen, men nå har jeg begynt å legge meg mye tidligere. Eldstemann på 11 legger seg kl 21, og jeg legger meg nå rett etter at han har lagt seg. Går glipp av masse på tv, men det får heller være. Jeg får noen dyrebare timer ekstra med søvn. Vi har også en toåring som til dels har kuttet ut dagluren, så når han er hjemme er det lite søvn på dagen. Likevel går det an å legge seg på sofaen sammen med storesøster/bror og hvile seg litt likevel mens baby sover. Lese en bok, høre på barnesanger på cd osv. I tillegg er det jammen meg viktig at pappa tar roret innimellom også. Kanskje han kan stå opp ekstra tidlig om morgenen, slik at du kan sove en time uforstyrret om morgenen? En annen ting: Selv om det er utrolig slitsomt med babyer som ikke sover om natta, er det dessverre helt normalt at de ikke gjør det. Håper det går seg til for dere, og for alle oss andre som er mye våkne om natta.
mamma til 2 skjønne Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 UFF,dette høres ut som meg!men j ammer ikek da,gir bare flaske,og helt til forgje uke har han bare trengt flaske en gang om natten!han er strax 3 mnd!men nå den siste uka har han begynt og snu litt på døgnet tror j,legger seg bare tidligere og tidligere,spier mindre og mindre på dagen,men på natten skal han nå ha hele tiden! Min plan fra den uka her nå er og få han til og sove mest mulig opå formiddagen og tilby mat så ofte j kan,så han metter seg opp gjennom hele dagen,ikek bare akkuratt før han skal legge seg!uff,vi som hadde så fine rutiner og,men han gjør om på de hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå