Gå til innhold

SOVEMEDISIN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har har prøvd det til sine små?? Har til nå, er det kanskje enda imot dette... meeen, nå har lillegutt våknet hver time på natta i snart 2 mnd... Vi er sliten, det tror jeg også han blir. Han finner ikke den dype søvnen, og vi blir snart gaal! Forstår ikke problemet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt det, så er vel ikke så mye til hjelp. Men det høres jo ut som om det er noe som plager gutten din. Kanskje det er tenner på gang? Vondt i øret? Jeg foreslår at du tar ham med til legen for en sjekk. Jeg er i utgangspunktet i mot sovemedisin, men skjønner jo at dere ikke kan ha det sånn. Foreslår at dere først utelukker sykdom, i hvert fall.

Kan det være at gutten gråter litt i søvne, og at det ikke er skikkelig oppvåkning? Hjelper det å ikke gå inn til ham med en gang? Finner han tilbake til søvnen selv?

Vet ikke om dette var så mye til hjelp, akkurat.... Dette høres slitsomt ut! Håper dere finner ut av det.

Skrevet

Han våkner helt ja, står i sengen pg roper...Går inn til han å legger han ned, sier det er natta osv. Han roer seg straks jeg er der, og ligger ganske rolig viss jeg sitter ved sengen hans. Av å til sovner han til igjen etter en stund, men det er påån igjen etter en time...

Skrevet

Hei.

Personlig er jeg ikke särlig for sovemedisin til små barn. Men man har jo en grense selv også hvor mye man orker. Hvor gammel er gutten din?

Har dere prövd alt?

Har han eget rom? Om han har det hva med å flytte han tilbake til dere rom en stund, eller at dere har en madrass på hans rom. Kanskje han er litt redd eller har seperasjonsangst?

Kanskje dere behöver ha det mörkere/lysere?

Nå kan det hende at dere har prövd dette, men vet selv hvor slitsomt det er med smårollinger som holder en igang på natten. Har selv värt der. (og er der ibland ennå..)

Uansett - Lykke til - gjör det som föles best for barnet OG dere selv. Man blir jo fryktelig sliten når man ikke får sove..

Skrevet

Jeg kjenner ei som fikk sovemedisin til gutten sin (ett år). Legen mente han bare trengte å komme inn på rett spor, bli vant til å sove hele natta.Så han fikk medisin for en uke. Foreldrene var storfornøyd, og gutten ble en helt annen på dagtid. Han var mer opplagt og mindre sutrete. Men det første døgnet så fikk han visst litt for stor dose, for da var han veldig slapp hele dagen, men det justerte de. Lurer på om det var dråpemedisin jeg.

Har faktisk glemt å spørre om hvordan det har gått etter den uka. Om han fortsattsover hele natta, eller om han er tilbake i gamle vaner...

Skrevet

Kansje det kan hjelpe å ha han i snga sammen med deg noen dager. Vi hadde en som holt på på den måten og når han hadde vert hos oss noen netter, gikk det helt fin å sove i sin egen seng igjenn. Det viktigste er jo at alle kan våkne uthvilt om morningen.

Skrevet

Det er ikke alle det virker på har jeg hørt

Skrevet

Sovner han på kvelden i sin egen seng da? Vi har også hatt dette problemet og gutten vår er snart 17 mnd. Han sovner fint i sin egen seng og sover stort sett til vi legger oss i elleve tiden, da begynner han å stå eller sitte i sengen mens han roper mamma. Han sovner stort sett igjen når jeg går inn til han, men våkner igjen etter en time eller ofte kortere. Vi legger han nå i sin egen seng om kvelden til fast tid, der han sovner og sover til han begynner å tulle, jeg prøver som regel å legge han en til to ganger, og tar han over i vår seng hvis han ikke roer seg. Der sover han ganske urolig, men han sover, og ofte sover han til åtte og halv ni på morgenen hvis han får lov. Er selvfølgelig ingen vits hvis ikke dere får sove med barnet i sengen da, men det får vi så vi synes egentlig at problemet er løst. Noen netter innimellom har han begynt å klare i sin egen seng, så vi kommer til å holde på sånn til vi blir lei eller det går over av seg selv, noe jeg tror det kommer til å gjøre. Han har forøvrig eget rom, og han sover godt i sengen på dagtid.

Bør kanskje legge til at han har hatt søvnproblemer hele sitt lille liv pga kolikk og mye sykdom så helsesøster mener han har tillegnet seg dårlige vaner. Vi var oppe oftere enn hver time fra han var fire mnd til han var ca syv-åtte. Det ble gradvis bedre, men er litt dårligere igjen nå. Er personlig mot sovemedisin, og tenker at det kanskje ikke er så uvanlig at de små våkner noen ganger i løpet av natten ( og mange i perioder), men er mulig jeg tar feil.....

Skrevet

Syns du skal bestille en time på helsestasjonen jeg. Kanskje kan de gi deg råd du ikke har tenkt på før. Leste for en stund siden om akkurat det å gi sovemedisin til barn. Man gjør det i noen tilfeller for at barnet skal få hjelp til å komme ut av en vond sirkel. Både han og dere blir fullstendig utslitte, og det er ingen av dere tjent med. Dette kan sikkert de på helsestasjonen fortelle mer om.

Skrevet

Huff, føler med deg- vi kan alt om å ikke få sove om natten. Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten deres er, men barn under to år har høyere risiko for krybbedød hvis de fått Vallergan. Som lege ville jeg selv aldri forskrevet dette til barn under to år. Det som hjalp oss etter et år med søvnløshet var å snakke med Karin Naphaug (www.sovekarin.no). Vi har vel brukt 800 kr på å ring henne, og det var verdt hver krone. Hun ga personlige råd tilpasset vår situasjon og Minis rutiner. Skulle ønske jeg hadde gjort det mye før. Det tok tre netter før Mini tok poenget, og ytterligere en uke før rutinin var etablert. Lykke til!

Skrevet

Hos oss funket det mens hun fikk medisin men ikke etterpå :(

Skrevet

Jeg har også hørt at barna må være 2 år for¨å få sovemed..Eldstemann fikk det et par ganger bare her,han sovnet jo,men våknet igjen på natta allikevel.Minstemann er 17 mnd,slutta med puppen da han var ett år så han får aldri mat på natta lenger,men begynnte å våkne igjen flere ganger,vann ville han aldri ha så fant fort ut at han bare tulla,vi lot han stå der å klage (han var bare sint),tilslutt skjønte han at han ikke fikk respons så da sovnet han igjen.Det er jo til å bli sprø av å høre på,men alle trenger en god natt søvn.

Skrevet

sånn er jenta mi på snart 2 år og, sover kl 19 og etter noen timer så våkner hun og er lys våken og vil ikke sove igjen, bare står å skrike selv om jeg er på rommet hennes. er så utrolig slitsom,skjønner hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...