Gå til innhold

Flaske med melk om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 1,5 år våkner en gang eller to hver natt og roper på melk, da får hun melk på flaske og roer seg med en gang. Dette har hun holdt på med omtrent siden jeg sluttet å amme da hun var 1 år. Vi startet med det da hun begynte å våkne kl 5 og var lys våken, men jeg fant ut at en flaske med melk roet henne og hun sov i tre timer til, så valget da var ikke vanskelig...

Lurer bare på om jeg skal ta bøygen med å avvenne eller ikke. Fordelene er at hun roer seg raskt , og vi unngår at det er morgen kl 5. Ulempene er jo tennene og at hun ikke sover hele natta. En kort periode etter jul våknet hun ikke, og sov hele natta gjennom.

Såkalte milde "skrikekurer" fungerer greit med henne, dvs at når jeg avvente henne å sovne med flaskemelk, så gråt hun med tilsyn hvert andre minutt to kvelder, og siden ble det stille. Men jeg kvier meg for å gjøre det samme nå om natta, tror liksom ikke det vil gå like greit.

Andre med samme problem? Bør jeg slutte med melka eller ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme problem, men synes at når barnet er så stort så bør man slutte med flaske på natta.

Det kan (understreker kan) medføre seg bare mer problemer og uroligheter på natta. Like fult kan hun vokse det av seg selv. Men jeg ville nok tatt opp kampen ja....

Skrevet

Datteren min våkner også på natten og roper på melk. Jeg gir henne sjelden melk, men tar hun inn i sengen vår. Så der sover hun fra ca 5 til vi står opp. Jeg burde vel også venne henne av både det å ikke få melk om natten og at hun ska sove hele natten i sin seng, men har ikke orket det ennå.

Det er nok det som er best for barna våre, så vi må bare få "orken" i gang. :-)

Skrevet

Gutten min ville oxo ha melk på natten når han våknet,men når han var rundt 13-14mnd(er nå 22mnd),så begynte jeg å blande i vann i melka hans,for at han kunne gradvis gå over til vann i flasken istedenfor melk.Så for hver uke som gikk,ble det mer og mer vann enn melk i flaska,og nå drikker han bare vann hvis han våkner om natten.Flasken hans står i sengen hvis han vil ha noe å drikke og da tar han den selv,og jeg slipper og stå opp.

Skrevet

Den ideen har jeg også vurdert, men tenkt at det var vel virksomt. Men kanskje det er det?!? For hvis jeg prøver vann nå, setter hun bare i et eneste stort vræl!! Men litt gradvis avvenning er kanskje lurt...

Skrevet

Vi også hadde det problemet med snuppa rundt juletider.. ferie og det var deilig å sove lenge, så vi fant ut at det var greit å gi henne flaske når hun våknet klokka seks. (Hun også sov da i tre timer til!)

Problemet ble bare at hun ikke skjønte at hun ikke kunne få melk når hun våknet klokka fire, eller tre... og dermed hadde vi det gående!

Vi tok en liten kamp på det, og etter en snau uke sov vi godt hele natten alle sammen... :o)

Konklusjonen min ble: OK, hva om vi skal ha et barn til da? Så for meg at det ble mye opp om natta med to barn som ikke klarer å sove natta igjennom av seg selv. Jeg tror det er KJEMPEVIKITIG at ungene får sove hele natten, uten noe belønning hverken melkeflaske eller få komme i foreldrenes seng. Å, joda.. vi har hatt våre kamper, men fillern heller om det blir noe lettere senere. Både små og store trenger nattesøvnen sin! Og med tanke på at kanskje snuppa får søsken etter hvert..... ja, da er det greit å ha rutinene i orden!! :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...