Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et rart spørsmål,jeg vet,men jeg er fremdeles hjemme med sønnen min på 1år og føler at jeg går tom for ideer til hva vi kan gjøre sammen!Han sover jo mindre og mindre på dagtid,syns det er vanskelig å fylle tiden.Vi er jo ute og triller hver dag,han kan ikke gå enda,så trilling er liksom den eneste uteaktiviteten vi har for øyeblikket.Er det noen av dere som er hjemme med barna deres og hva gjør dere med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får tak i noen vognsko, altså nesten som sokker bare vanntette, og så en parkdress, så er det ikke noe i veien for å kravle rundt i sandkassa på lekeplassen. Det gjorde vi masse før han startet i bhg.

La han underholde seg selv litt også med lekene sine. Selv om han sutrer litt først så burde det funke allikevel.

Gå i parken og mate fuglene.

Prøve å tegne.

Bake.

Lese bøker, og peke på ha ting heter.

Skrevet

Vi er også ute og triller litt på dagtid. Eller når det er godt vær, tar vi en liten tur med akebrett (kjempegøy!). Går heller ikke, og har ikke tenk å investere i parkdress før til neste vinter. Men vi har vært innom en lekepark med sklie og sånn, og det fungerer greit med "bare" enkel vinterdress.

Ellers leker hun litt selv på gulvet, men har noen perioder sammen på gulvet om dagen. Da er det alt med lyd i, dyr, gåstol, settebokser etc som får gjennomgå.

Ellers har vi også litt kosestund på sofaen med bok og peke på (sjelden, har aldri fred på seg til å sitte i ro).

Er liksom litt vanskelig dette - gjør jeg for lite, eller gjør jeg for mye? Hvor mye skal vi leke, hvor mye må/bør de klare seg selv.

Tror vi må bare føle oss fram, finne ut hva som er riktig for deg og ditt barn.

Skrevet

Finnes det "Åpen barnehage" i nærheten av der du bor? I vår kommune er dette et tilbud innenfor det kommunale barnhagetilbudet. Den som ligger nærmest oss er åpen et par dager i uken. Du må være der sammen med barnet ditt, men da er det også andre mødre/fedre der sammen med sine barn og så tror jeg som regel det er en ansatt (førskolelærer el). Dette kan være en god avveksling fra å være hjemme alene sammen med barnet. Ellers tror jeg ikke du skal være redd for å prøve andre uteaktiviteter enn trilletur, vår gutt på 15 mnd synes det er veldig moro å krabbe rundt ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...