Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 9 mnd.....er det krise hvis hun ikke vil ha mer? Kan jo ikke tvinge det i henne heller da! Spiser ellers brød, grøt og middag... stresser litt med denne melken ;-(
Expat Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Er det melk i grøten? Totalt 350ml er alt hun trenger.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 hei. har samme problem som deg. men min er snart 7 mnd. har slitt med dette siden han var 4,5 mnd. måtte begynne med grøt jeg da. å på helsestasjonen sier de at det er så viktig å få i mm/mme pga kalken. men det er ikke lett når han ikke åpner munnen når du kommer med flaska. men jeg gir mme i grøten selv om den skal blendes med vann, tenkte at det blir hvertfall litt mer mme.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Som Expat sier, så får hun sikkert i seg nok dersom hun spiser grøt. Men noen triks kan man prøve. Hvordan gir du melka? Når de er 9mnd, har de som regel ikke tid til å ligge/sitte i mammas armkrok for å drikke. Gi henne melka mens hun sitter i høystolen. Bruker du Aventflaske? Du får håndtak til disse (tutekopp-håndtakene passer på flaskene. Hvis hun får til å holde flaska selv, er det kanskje mer stas? På Cubus får du flasker med hull i midten, som er enkle for barnet å holde selv. Hva med tutekopp, kanskje hun er ferdig med flaske? Eller trene på å drikke av glass, sånn som mamma gjør? Noen unger liker å ligge på ryggen og kose seg med melka. På gulvet eller i leikegrinda. Noen er glad i tynn velling (ikke min gutt). Har du forsøkt det? Du har sikkert prøvd det meste, men...?
Mamma'n te linnea Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Tulla vår er også slik.drikker litt til hvert måltid,men d er ikke rare greiene.så jg lurer også på hvor mye de må ha i seg.hun er 7,5 mnd.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Husk at grøtene som skal blandes med vann kan det være mmepulver i. Og da blir det for "sterk" blanding. Det er en av de tingene man skal passe på med mme - heller for svak enn for sterk... Da kan man bare regne vann som mme:) mengde altså
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Bare grøtpulver og vann.....,men kan vel kanskje regne noe av grøtpulveret som melk,,,har jeg hørt her inne? Finnes det foresten 8 mnd grøt som skal blandes med melk?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Samme med gutten min,jeg hørte med hs om det og hun sa hvertfall at det ikke er noe å stresse med. Gutten min spiser grøt 1 gang om dagen og 2 brødmåltider + middag i tillegg Har drukket lite melk siden han var rett over 6mnd,men han vokser og trives selv med lite mme. Som de andre over her sier, det er jo litt melk i grøten også
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Takk for fine svar! hehe, ligge i armkroken var hun ferdig med den dagen hun fyllte 4 mnd ;-), så den tid er over gitt ! Har prøvd flaske, tutkopp, glass, imsdalflaske, you name it ! Hun drikker av både flaske og tutkopp, men bare litt liksom.....har aldri skjønt hvordan noen barn kan sluke i seg over 200 ml melk ;-) Hun er ikke noe interessert i hverken vann, juice , saft(ja, har faktisk prøvd det også i største fortvilelse),men hun vil IKKE ha noe å drikke. Bare noen få slurker til maten! Dette fører jo til at bleiene hennes ikke er så våte som de nok bør være ;-( huff, det skal ikke være lett nei... HI
Expat Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 ER det masse ingredienser i grøten, så teller grøtvæsken som melk, ja. LEser du på pakkene, de med veldig få ingredienser har ikke melk i.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 var å så i skapet nå ...og ja , det er masse ingredienser listet opp..., så da kan jeg regne ca 3 dl grøtpulver som 3 dl mme? Da er vi jo nesten i mål da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå