Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Lånte dere penger eller hvordan gjorde dere det??? jeg er student, men sambo har fast jobb og vi har lyst til å gifte oss, men lurer så fært på om vi har råd. er kjedlig å ikke kunne gifte seg pga at man ikke ar penger....jaja...håper på svar:)
Stratos med 3 barn Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Vi brukte vel en hundre tusen på hele greia tror jeg. Fryktelig mye penger!!! Men da hadde vi det i Oslo sentrum og prisen inkl. også "bryllupsreisen", fotograf med stort bilde osv osv, altså ALT. Vi tok ikke lån, men ønsket oss penger som gave av foreldre og besteforeldre, så det hjalp jo veldig. Ellers så jobbet vi så mye vi bare orket. Mannen jobbet overtid, jeg tok ekstrajobb.....
Stratos med 3 barn Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Ja poenget mitt var at det sikkert går ann å gjøre det billigere også
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Ca 70000. Med ALT, fotograf, kjole, blomster, mat , drikke (fri drikke til maten, konjakk og baileys til kaffen og to bonger utenom). I vårt tilfelle var vi ca 70 gjester og, så kanskje du kan regne kr 1000 per gjest? Da følte ikke vi at vi sparte på noe. Foreldrene våre betalte alt utenom fotografen.
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Vi brukte bare 16000, men det er uten klær da. Altså det var middagen leie av lokaler og kaffe... Jeg fikk sydd kjole av ei jeg kjenner(var gravid så ikke lett å finne i butikk) Kjolen kostet rundt 1000kr inkl. bet. av sydame. Kjøpte sko og smykker for ca. 1000kr på salg....Mannen min hadde dress fra før. Må si vi hadde bare 23 gjester da...Vi brukte frilans fotograf, ei vi kjenner, betalte henne 3500kr for 70 takkekort og 6 sotre bilder og noen små+ arbeid. ( vi giftet oss i stockholm før vi hadde fest her og det kostet jo penger, men det er ikke tatt med da) Foreldrene våre betalte de 16000kr.
___ Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Vi brukte ca 60.000,- alt inklusiv. Hadde 75 gjester men gjorde ganske mye på den billige måten. Brukte venner og bekjente til det vi kunne. Det som kostet en del for oss var mat og drikke. 4 retters middag, fri bar.
komplett familie Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Vi hadde 76 gjester med 2 serveringer av middag, masse kaker og fri bar - totalt kom det på ca 80000. Men vi hadde masse igjen etterpå - kjøtt som ikke var stekt, masse vin og øl.... Jeg leide kjole (4400,-) og mannen min leide klær (1500,-) - så der slapp vi billig unna.... Tror man regner rundt 1000,- pr hode. Men se om det er et billig sted dere kan leie, Lei en kokk som lager maten, bruk venner som servitører, sjekk markedet for leie av kjoler (varierer mye i pris), ha drikke til maten og kakene - resten kan de betale for (er vanlig!) Er mange måter du kan gjøre det billigere på, så tenk smart så skal dere nok klare det. Vi delte alt vårt på 3, vi og våre foreldre - det hjalp oss masse...
Møøø Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Brukte 50 000 vi, hadde 65 gjester til middag og ca 20 ekstra til kaffe ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 ca 40 000. Kjempeflott bryllup
april 06;) + mai 09* Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss et budsjett-bryllup, jeg syntes at det var hinsides å bruke så mye på en dag. Men det går litt dårlig med denne budsjett-greia, hehe. Lokalene vi fikk til en billig penge var jeg ikke fornøyd med, heller ikke maten vi kunne få ordnet der. Ikke ville jeg ha harry hotell heller, så da ble det dyrt hotell. Skulle egentlig ikke ha så mange gjester, men det baller på seg det og. Kjole skulle jeg kjøpe brukt, men det vil jeg heller ikke lenger. Osv. Så, realistisk ender vi nok på ca 100,000. Har ikke bestemt hvor mye vi skal betale selv, vi har råd til å ta alt selv, men får nok ihvertfall halvparten dekket. Jeg ville aldri satt meg i en lånesituasjon pga bryllup, da hadde jeg gjort det i Roma eller på en billig måte her hjemme. Dette ble et rotete svar. Vi ender altså opp med å bruke mye mer enn vi hadde regnet med, men underveis har jeg liksom funnet ut at det er denne ene dagen en gifter seg, og jeg fant ut at jeg ikke ville blitt fornøyd med dagen dersom vi hadde brukt f.eks halvparten. Så skal det være, så får det bli skikkelig ble min konklusjon. Vi vurderte og å reise til en-eller-annen-plassen og få det gjort, men det ble ikke så aktuelt det heller.
selfangerkjerringa Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 ps: jeg var student, og mannen min i fast, men dårlig betalt jobb.
april 06;) + mai 09* Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 psst,vi ender nå på ca 50-55 gjester til middag. Fri drikke til maten og til kaffe, samt to drinker utenom. Jeg kjøper kjole, sambo har marine-uniform. Fotograf, kake osv osv har jeg også regnet med.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Bryllupet vårt kostet totalt ca. 120.000,-. Vi hadde bare 40 gjester, men valgte en flott sted. Av dette gikk ca. 10.000 til klær og utstyr, ca. 65.000 til mat og drikke (fri bar), ca. 25.000 til overnatting (stedet vi hadde bryllupet på, hadde en bryllupspakke som inkluderte overnatting, vi kunne ikke velge bort dette…), resten gikk til diverse ting som ringer, fotograf, blomster og lignende. Vi satt opp et detaljert budsjett, fikk 55.000,- til sammen av foreldrene våre og sparte resten selv over 2 år. (Jeg var da student, mannen jobbet.) Hvis du er opptatt av å ha et flott bryllup, ville jeg ha spart penger og heller ventet noen år. Dersom du ønsker å være gift og leve i ekteskap, ville jeg ha giftet meg hos byfogden og hatt en enkel middag med nærmeste familie. Det er vel en prioriteringssak. Lykke til med planleggingen, uansett hva du måtte velge!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 Hallo Jeg syns det er alt for mye pengepress når det gjelder bryllup.Det er ikke festen som er det viktigste og hva gjestene synes .....men det er faktisk selve VIELSEN som er viktig! Dette er faktisk brudeparets spesielle dag og gjestene er bare heldige vitner og tillskuere av det hele.De er HELDIGE som får lov til å overvære deres spesielle dag. Husk på dette dere som skal gifte dere, vær fokusert på vielsen og ikke på festen.Det er tross alt en livslang pakt dere går inn i..... Vi brukte forresten ikke mye på vårt bryllup, hadde 17 gjester, kostet vel rundt 8000 for middagen , ca 4000 for kjole og dress....så spanderte noen hotell på oss etterpå.Det var et kjempekoselig bryllup, det ble en avslappet atmosfære fordi det ikke var så stort, folk kooooooste seg og nesten alle ville holde tale for oss.......hehe,artig! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Vi var begge studenter, vi sparte mye av stipend til bryllupet da vi valgte å fortsatt bo hjemme og slapp å betale noe der seff. og så tok vi litt av studielån, hadde rundt 40 gjester, brukte mellom 20 og 30 000 husker ikke nøyaktig. Fikk dekket blomstene av menigheten der vi giftet oss. kjøpe kjolen min i en brudebutikk som skulle opphøre og dermed fikk jeg den for innkjøpspris, familie tok med litt ekstra kaker (ved siden av brudekaken jeg kjøpte i sverige) Vi valgte å ha en sommerlig middag siden vi giftet oss på sommeren og da finnes det noe mat som er litt tungt å spise (hadde ikke fler retters, men hovedrett med påfyll om jeg kan kalle det det hehe.) Dessuten fikk vi mye pengegaver og det kommer godt med, da kan du jo dekke inn litt i etterskudd. Vi hadde ikke noen dyr bryllupsreise, men vi hadde en herlig campingtur :oD Det er mange måter å få det til på bare tenk kreativt, lykke til ;o) hilsen megsann:)
katty Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Vi hadde 45 gjester og det kostet ca. 50 000 med alt
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 Fri drikke kan være skummelt april.......En venninne av meg fikk 20 000 !!!! i drikke regning hadde ca 60 gjester.De hadde kosa seg i baren..Så smart og ha bare to drinker etter middagen :0)Lykke til.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 Vårt kom på ca 40000 da hadde vi 50 til middag og 100 til kaffi.Vi hadde koldtbord og leigde grendahuset her.Vi leigde klær.Hadde sterioanlegg i stedet for band og ordna all drikke varene selv. Pappa var jeger så vi fikk endel laks og kjøtt med han resten bestilte vi.Blomstrene vi hadde på bordet var vill blomster.det var kjempe fint :0) Samme med blomstrene i kirka.jeg ville ha en enkel og naturlig vielse.og fest.
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Glemte å si fikk i gave bryllups suiten på ett hotell fra svigerforeldrene mine :0) Så laget naboer og slekt kakene vi hadde i tillegg.Men det er normalt med mange kaker i ett sunnmørs bryllup..
animal Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 Hun skrev jo fri drikke til maten, er vel ikke så mange som bøtter nedpå mens de spiser?? Vi hadde også fri drikke til maten, og folk drakk faktisk mindre enn det vi hadde trodd på forhånd.
animal Skrevet 12. februar 2007 #21 Skrevet 12. februar 2007 Selve festen kostet 30-35 000, da hadde vi nesten 60 gjester til middag, samt yttligere noen til kaffe. Hadde velkomstdrikk, fritt med vin og øl til maten, konjakk til kaffe. Lagde kakene selv. Lokalet var inkludert i kuvert prisen, det samme med servering, oppdekking osv. Foreldrene våre spleiset på festen. Selv betalte vi klærne, bordpynt, fotograf, brudebukett og knappehullsblomster og bryllupsreisen- dette kostet oss nok bortimot 50 000kr. Men bryllupsreisen alene kostet jo over 25 000, og det er jo strengt tatt ikke nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå