7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 har laget eple/pære pure selv.. kokt og most.. nå synes han det er så godt at han hoier,gaper og hyler når han ikke får mer... starta for 1 uke siden og han får litt og litt mer... ikke så mye han vil ha da men .. søtt.. matglad liten tass??? jaaa:)
Mynona Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Hvordan lager du dette? Koker de med skrallet på eller? 50/50 av hver? Og hvordan oppbevarer du det? Jeg moste mango og banan og frøs det i isterninger. Men så leste jeg en som hadde kokt mangoen først. Er jeg nødt til det? Fikk det jo helt most... Kjørte det i stavmixer...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 jeg vet ikke ,men jeg koker mest pære og litt eple.. skrellet.. i lite vann.. så moser jeg det med stav mixer det samme gjør jeg med gulrot;) har fryst i såånne morsmelks poser jeg litt og litt og har noe i kjøleskap:) så lenge det smaker ok er det ok tenker jeg;)
Gjest Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Det var lurt. Det skal jeg også gjøre. Har bare gitt smakprøve på maisgrøt, og det er liksom greit nok. Han smaker litt, og mesteparten kommer ut igjen. Fruktpure har jeg ikke prøvd, det kan jo kanskje falle mer i smak. Gir du mye/ofte mat? Og ammer du først? Jeg hadde også termin 7. oktober, og babyen ble født 6. oktober:-)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2007 kult;) jevn gamle våre da:) jeg gir fruktmosen MELLOM måltidene.. da blir han skikkelig sulten igjen til han skal ha pupp:) jeg gir alt fra 1 til 2-3 ganger pr dag.. i går var det bare en gang.. i dag fikk han til frokost og skal få litt mer ved middags tid;) synes det er ok å gi MENS vi spiser så får han en følelse av måltider liksom.. vet ikke om det har noe å si men... jeg tror frukt og grønnt er litt morsommere i smaken.. og da han egentlig blir mett av pupp er det jo bare for å venne han til det:)
Mynona Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Hadde og termin 7 oktober forresten. Gikk litt over jeg da:-)
Mamma-K Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Forresten fikk jeg svar fra boikottede Nestle på det med mattilvenning. Før man begynner med fruktpure bør babyen spise en hel porsjon grøt. Minsten her er også 4 mnd. Har gitt maisgrøt i snart en uke nå, fruktpuré spytter han ut forsløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå