dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 hvis noen av dere haren vidundermix på toro-pose til lillekravle, så hadde jeg jammentatt en slags salto tror jeg... stakkars liten ting
Reveenka Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Nest minste her hadde også mye host og hark og snørr fra hun var 6-7 mnd og til hun var 9-10. Vi ba om henvisning til barnelege for å sjekke ut evt. barneastma/allergier. Vi prøvde Atrovent&Ventolin et halvt års tid; det hjalp vel kanskje litt - og da trengte hun det ikke lenger. Astma var det altså ikke - men medisinene hjalp litt den tiden det sto på som verst. Slitsomt med syke små ting! (Og slitsomt for mammaene også, som får så vondt av småtingene c",))
mammaTiL4gutter Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 skulle ønske det var mulig å bare ta lille-tingen som er syk å kravle opp i soffan under teppet å bare kose-kose det syke...
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2007 mm jeg har prøvd det også nemlig kose det vekk liksom, men det funker ikke det heller :-)... vi får se hva legen sier i dag, mulig hun har noe lurt på lager, men hun sier vel sikkert som vi har hørt før, at dette må hun bare slite seg igjennom.... men når er det nok slit da?
Reveenka Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Be om henvisning! Ikke noe konstruktivt å komme til en lege som bare sier vent og se.....det kan du jo like godt si selv? Og skulle det ikke være noe, vet du hvertfall med deg selv at det er sjekket ut - og DA kan man slite seg gjennom det. mvh forkvinne i Eldre Engstelige Mødres Forening
mammaTiL4gutter Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 kjenner til hvor oppgitt man kan bli..Er så ekkelt når småtten er syk over lenger tid. Men spørs om du kan høre om henvisning til øre-nese-hals-spesialist(hvis du ikke allerede har vært der) 8åringen min sleit masse med noe vi trodde var allergi og astma i2-3årsalderen. Men spesialisten fant ut det var svære mandler og masse vann i mellomøret.(han har aldri vært plaget med øre/halsbetennelse) han fikk fjerna mandlene og tappa av vannet i mellomøret,og vi fikk tilbake en gutt som siden nesten aldri har vært syk....:-)))
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2007 for jeg har nemlig tenkt at hun har polypper i nesen og storemandler.... men hva vet vel jeg.... hun er ikke febersyk og slapp nemlig, hun bar syns det er tungt å puste på natten og på de kalde dagene.... også snorker hun like høyt som pappan og hørest ut som en traktor - alltid :-) utrolig søt og rosa og bråkete liten ting..
Reveenka Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Husk å nevne det med snorkingen da, hvis du ikke har gjort det alt! c",)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Stakkars både liten og stor dritgreiting! God bedring ønskes og varm bjørneklem sendes, men vidundermedisiner, nei det har vi ikke... Da hadde nok Theodor vært frisk igjen også!
mammaTiL4gutter Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 snorking og dårlig pust på natta er jo typisk for dem med store mandler eller polypper... be om henvisning du...mye bedre å komme dit no mens ungen er så liten,enn å vente til hu blir større..
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2007 Nei jeg har liksom ikke snakket om alt bråket før.... men i dag skal jeg det... :-)
Reveenka Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 XXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXXXXXXX c",) når dere skal til legen i dag!
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2007 jeg har ikke tenkt på at jeg må be om det en gang.... DÅRLIG MAMMA!!! Det er jammen meg bra jeg har dere her! Voksne damer med vett i skallen.... jippi! :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2007 jeg skal si ifra jeg hvis jeg dumper borti et vidunderplaster.... :-) god bedring til dere også, og klem og te og alt!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Hva slags sykdom er det snakk om da? Om det er hoste, så få tak i Mentholatum og smør under fotbladene til dem som hoster. Gjerne et par tre ganger om dagen - det funker!!!
mammaTiL4gutter Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 Du er jo ikke dårlig mamma da,men forventer at det er legen som gir deg råd og hjelp,og ikke du som må si hva du vill han skal gjøre.... Hjelper å mase mase mase :-) Lykke til hos legen,
Gummelillan Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 Eldste og yngste var sånn her. Med eldste var det på med store doser efedrin, ventolin, fenamin og jeg vet neimenn ikke hva alt var jeg. Ungen ble litt bedre, men jeg ble mer bekymret over bieffektene. Først nå som hun var seks forsvant det og da i forbindelse med at vi fjernet mandler, polypper og fikk lagt inn dren. Klok av skade har jeg nektet å ta samme runde med Leo. Hatet tanken på å stappe i lille snuppa en masse astma og allergimedisiner. Så jeg har oppsøkt homeopat og selv om vi bare har prøvd oss på en behandling så langt, virker det svææææææært lovende. Anbefales!!!!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Jepp, jeg prøvde det i natt... Det funka med en gang! (Enda så skeptisk jeg var... tihi...)
Gummelillan Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 Skriver under på dette. Ganske enkelt genialt!!! (..men husk sokker på natten...;-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. februar 2007 #21 Skrevet 12. februar 2007 Så flott Gummis!!! Nå ble jeg glad på deres vegne:-)))
Dailis Skrevet 12. februar 2007 #22 Skrevet 12. februar 2007 Vi fikk utrolig god hjelp av akupunktur til eldstemann. Og det hadde så rask virkning og. Jeg var i tvil fra før, men etter å ha sett hva som skjedde den gangen så fikk jeg god tiltro til det. Prøvde og homeopat, men det virket ikke, men attpåklatten vet jo hvor vi gikk, så var visst ikke så rart. Tror vel alternativ medisin er bedre til å hjelpe kroppen til å bli frisk, forebygging osv.
♥Snulder Skrevet 12. februar 2007 #23 Skrevet 12. februar 2007 Vi var samme runden med 5 åringen vår... snorking, tung pust, falsk krupp osv.... Ble borte da han fikk fjernet polypper og satt inn dren...
dritgrei hei hei! Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #24 Skrevet 12. februar 2007 Nå har vi vært hos legevikardamen og vi fikk henvisning både til øre/nese/hals og til barnepoliklinikken for å sjekke om det er barneastma alikevel... også fikk vi medisin mens vi venter.... godt å bli hørt for en gangs skyld! me mest av alt tror jeg på mentholatum under føttene ha ha ha ha ha, lettlurte nek! ...men dere er glad i meg uansett, bare sånn hvis dere hadde glemt det mener jeg! :-)
Reveenka Skrevet 13. februar 2007 #25 Skrevet 13. februar 2007 Så fint at noe skjer! Om ikke annet, så får man avkreftet mistanker om at det er noe annet enn forkjølelser og snørr i snuta. Og det med Mentholatumen er visst ikke tøys - ekte voodoo!! c",) som virker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå