Gå til innhold

Naa har jeg bestilt toeybleier! Og de er jo bare saa kuuuule!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maatte bare fortelle. Det er sikkert litt tidlig aa bestille, men jeg fant en internettbutikk som denne uken har salg paa toeybleiene vi kommer til aa bruke...Fuzzibunz! Har bestilt i masse forskjellige farger. Gleder meg saann til aa faa dem i posten. Jippi.

Andre som har begynt aa tenke paa bleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal nok bruke nøstebarens tøybleier en god del første året. Praktiske, miljøvennlige og gode for babyen. Men kule er de ikke. Fuzzibunz - hvor finner jeg det ?

Skrevet

Vi vurderte ogsaa brettebleier, men jeg er litt lat og vil ha det saa enkelt som mulig :-) Og siden vi bor i USA er de billigere her enn i Norge. Tror du kan bestille dem i Norge og--tror jeg saa dem paa kenguruloftet (husker ikke navnet.) De har i hvertfall mye om dem paa tettinntil.com.

Hvis du vil se bilde: www.fuzzibunz.com

Skrevet

Jeg lurer litt på hva det trekket uttapå fuzzibumza er for noe.. For det ser ut som plast, på en måte, men jeg regner med det ikke er det, siden det skal vaskes.

Jeg er litt ullfanatiker, så jeg vil gjerne ha sånne trauste gammeldagsebleier. Ser med lange øyne etter alle bruktbutikker (ikke etter bleier, bare etter de gammeldagse barneklærne). Jeg tror svigerfamilien min kommer til å gå i dørken når jeg sier jeg vil bruke tøybleier. Samboer er derimot helt med på det.. Vi lager nok søppel fra før.

Men, jeg har fremdeles ikke valgt, og jeg er ikke den som er mest bombastisk, kan godt hende jeg kjøper flere slags og ser hva jeg liker best før jeg bestemmer meg..

Hvorfor har du valgt fuzzibunz? Vet du om de er gode? Etc.

Jeg er nysgjerrig leter :)

Skrevet

Hurra hurra NewYorkMum!! Så fantastisk!

Her blir det brettebleier i byrjinga, iblanda litt formsydde, men eg har også kjøpt to fuzzibunz brukt og dei er heilt fantastisk søte og ser kjempegode ut!! Gler meg til å bruke dei på chiquitin :)

Kor mykje måtte du betale? Dei er jo ganske dyre då, men ein brukar dei jo på neste ungen også. Dei er uansett billigare i USA enn her i Noreg (veit ikkje om ein får kjøpt dei her faktisk, lurer på om ein må bestille frå utlandet)

Skrevet

Jeg har 5 barn, venter nr. 6 og vi har brukt tøybleier til alle. Vil anbefale det til alle. Om du kaster de i søpla eller i vaskemaskina tar akkurat like lang tid. Og vi har spart mange tusen kroner på våre barn.

Skrevet

Du kan kjøpe fuzzibunz fra kenguruloftet. Koster 180kr stk, tror jeg.

Er jo voldsomt i forhold til brettebleiene fra nøstebarn. Jeg har nesten litt problemer med å forstå det. Koster det virkelig bare ca 700kr for 24brettebleier, og 18brillebukser?

Her i DK kan man kjøpe en startpakke som bare er halvparten så stor som den til nøstebarn, til 1100kr som det billigste jeg har funnet. Startpakke med fuzzibunz koster 2600kr. Så, brettebleier ser ut til å være billigst. Jeg bare håper det følger med bretteinstruksjoner ;)

Skrevet

Kummin:

Eg trur du må supplere med fleire brillebukser enn det er i startpakken, for brillebuksene blir jo like våte som bleiene - og det er berre 9 i kvar storleik. Eg kjem til å kjøpe 18 brillebukser i kvar storleik trur eg, så har eg til seks skift om dagen.

Eller så blir det Snappi (ein sånn T-forma gummidings som ein festar bleia med) - det er jo genialt, så slepp ein å dra på brillebuksa. Berre brettebleie, snappi og ullbukse.

Eg har tenkt å kjøpe brettebleier frå Sparkjøp (dei er litt mindre enn Nøstebarn sine, men kjem ikkje til å bruke brettebleier heile bleieperioden uansett) Dei kostar berre 10kr stk! Så med bleiene og brillebuksene blir det rundt 450kr eller noko. Strikkar bleiebukser sjølv, og kjøper ullkur/lanoliseringskur, så det blir myykje billigare enn å kjøpe ferdige ullbukser, eller strikke av ullgarnet til Nøstebarn.

Finn masse masse bretteinstruksjonar på nettet altså! For gutebaby og jentebaby, tissebaby og bæsjebaby etc. Men det følg med bretteinstruksjon på Nøstebarnbleiene!

Skrevet

Jau, er ikke det at 9 virker som all verdens, det var mer det med prisen.. I Danmark får man dette for 1060kr:

2 x 10-paks øko bomuldsbleer

2 x 10-paks øko molton indlæg

2 x uld blebukser str. 62/68

1 x PUL blebukser str. 62/68

1 x rulle rispapir

Som jo så greit ut, helt til jeg satt og titta på nøstebarn sin startpakke, og da virka det plutselig dyrt, igjen. Dette er bleier med tre lag + rispapir da. En rispapir, innerbleie, brettebleie og uttapå-bukser, så er man klar..

Men.. 18 ullbukser i hver størrelse blir til seks skift per dag? Mulig jeg er tatt av propagandaen, men jeg trodde ullbuksene tørka på maks 5 timer, jeg.. Og ikke skal de vaskes heller.

Jeg kommer nok til å strikke noen selv. Har faktisk fått noen brillebukser allerede (min babys første klesplagg!), men irriterende nok er det strikka av bomull. Har forsøkt å få svigermor og mamma til å strikke i ull, men de synes baby-bomullsgarna kommer i så fine farger, osv. Motedyr ;)

Min personlige erfaring med tøybleier = null. Så nå lurer jeg egentlig litt på.. Hvor våte blir klærne av dette, egentlig?

Her i Danmark er det generelt veldig.. lite aksept av tøybleier, finnes ikke i en eneste butikk, folk bruker det ikke, osv osv. Alle de morsomme tilskuddene som finnes i Norge finnes ikke i det hele tatt. Ikke det jeg synes at "aksepten" av tøybleier er større i Norge sånn rent sosialt, men jeg synes det er bedre utbud og flere alternativ.

(Vi har feks fått vite at babyalarm er et must, selv om vi bare bor i en toromsleilighet. For det har ALLE, osv osv.)

Den der Snappi virker ikke så dum.. Men selv om ull er bra året rundt, så tror jeg at jeg venter litt med den, til ullbukser blir litt mer nødvendige, body og strømper holder tross alt til sommerbabyen, tenker jeg :)

Skrevet

Me har brukt ein del tøybleier på jenta vår. Nokre frå Nøsteborn og nokre veldig bra svenske formsydde frå www.ImseVimse.se. Dei er overkommelege i pris (kan kjøpast nokre stader i Noreg eller bestillast direkte frå Sverige på nettet). Då brukte med dei samme formsydde innerbleiene heile perioden, og berre byta buksene utpå (vasstette og pustande, eller ull, etter ønskje og behov. Me brukte begge deler).

Me brukte ofte eingongsbleier viss me sko på tur, besøk el når det blei for vanskeleg. Eg syns dette var betre enn å gje heilt opp etter 1-2 månader, som eg kjenner mange som har gjort. Dess meir ein bruker tøybleiene, dess meir sparer ein miljøet. Så litt er tross alt betre enn ingenting.

Me kjem nok til å gjera det liknande med den som er i magen.

Skrevet

Ja hurra hurra! Jeg var litt sproe som bestilte saapass mange (14 small, 12 medium)--saa der gikk det en god del penger ja--men selv om jeg synes dere som bruker brettebleier er kjempeflinke vet jeg ikke om jeg selv vil klare aa fortsette med brettebleier i lengden--i hvertfall ikke som hovedbleiesystem. Er litt lat saann... Vi fant ut at dersom vi skulle bruke toeybleier ville vi ha det saa enkelt som mulig og med minst mulig soel...dermed fuzzibunz.

De kom paa ca 15 dollar stk naar jeg kjoepte pakkepris (pluss litt salg.) Altsaa ca. 100 kroner stk, eller 2600 for 26. Vi maa nok supplere litt med brettebleier eller evt engangs i begynnelsen--14 bleier er ikke all verden. (Mulig vi bestiller 3-4 til etter hvert.) De er uansett mye billigere enn engangsbleier, pluss at vi ogsaa kan bruke dem paa neste barn. Og blir det helt fiasko saa kan vi alltids selge dem i Norge fant vi ut. :-) He he.

Skrevet

Hmmm...det er ikke plast, nei. Det er laget av et stoff som puster godt men som likevel er vanntett. Paa lappen staar det polyester og polyutherand coating--hva naa enn det er. Paa innsiden er det fleecestoff. Det er jo ikke bomull da, men har i hvertfall lest at unger sjelden faar bleieutslett med dem. Og bedre enn engangs er de hvertfall naar det gjelder kunstige stoffer.. :-)

Hvofor? Noe av samme grunn som deg--miljoet er en stor aarsak. Pluss at man over tid sparer penger paa det (engangsbleier er dyrt) og det er bedre for barnet. (Selv om fuzzibunz sikkert ikke er av de mest naturlige typer toeybleier...he he.) Har lest mye positivt om de bleiene baade paa norske (tettinntil) og amerikanske sider og har lyst paa en bleieloesning som er saa enkel som mulig. De tar ogsaa liten plass--ungen faar samme form som med engangsbleier, og da passer ogsaa klaerne greit. Disse minner om engangsbleier, og man skal visstnok (i foelge det folk skriver) kunne slippe aa noen gang ta i den skitne delen av bleien. :-) Ja, jeg er litt pysete...

Det var ikke meningen aa drive reklame altsaa...har ikke proevd dem ennaa... (De burde sannelig gi meg rabatt for den reklamen jeg driver...he he.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...