Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Jeg holder på å slutter med brystskjold til min gutt på 6 uker.(Sluttet først i gårkveld) Han tar brystet mitt, men han blir litt irritert og sint når jeg ammer han. Jeg er veldig usikker om han får i seg nok mat for han suger en liten stund så sovner han ved puppen. Derfor har jeg pumpet ut litt mm og gitt han på flaske. Jeg er vant til at vi holder på å ammer i over 2 timer med skjoldet. Er det noen andre som har erfaring med avvening av brystskjold? Hvor lang tid ammer dere ca hver gang når babyn deres var 6 uker?
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Jeg brukte brystskjold bare kort tid i forbindelse med såre brystvorter, og etter ammingen var etablert. Min lille gutt ble egentlig mest irritert på brystskjoldene så avvenning har jeg aldri trengt å bryne meg på. Det jeg husker er likevel at ammingen ble mindre effektiv med brystskjold, dvs at barnet ikke får tømt brystet like godt og kanskje også bruker lengre tid på å få i seg samme mengde mat. Min illle gutt har alltid brukt lang tid på å spise, og ved 6 ukers alder var det ikke uvanlig at han spiste i 1-2 timer pr. gang (inkludert pauser for å rape, og sikkert endel kosing...). Han blir irritert hvis maten kommer for fort, så det kan kanskje være litt derfor din lille klager også?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Å når han er 4 mnd og får tenner så biter han de av :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå