....Hege 69 Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Hei! Flytta og ble alenemor til ei jente på 3 år for 1 mnd siden. Det var ikke mitt ønske, vi planla bryllup, men han fant seg en annen.... Uansett så har det vært en tøff tid, og det kommer nok til å vedvare en stund. Har hatt endel trøst i denne debatten, men har inntrykk av at det er lite alenemødre som er litt "oppi åra" .... Selv er jeg 37, fra Trondheim. Noen andre fra samme område kanskje? Vært koselig å hatt kontakt med noen i samme situasjon fra samme sted, for å få litt tips om forskjellige ting, feks hvor går man på byen i denne alderen? Har inntrykk av at de fleste stedene på byen er for de mellom 20-25 år, og det er nok ikke riktig sted for meg....
Hurtbulle Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Jada vi finnes vi....jeg er 36 jeg og har en sønn på snart 4år. Ikke mitt ønske heller å bli alene men jeg ser nå etter vel 2 år og at de nok var for alles beste, men det har vært litt tøft. Det høres vel ut som en klisje men jeg føler faktisk at jeg har funnet meg selv igjen.... Jeg bor i Akershus jobber i Oslo, men vi kan jo bli "venner" uansett. Jeg er en den enste i min venneflokk som er i denne situasjonen så det hadde vært mer en ok å ha en å knaste litt med, hvem vet kanskje vi kan treffes en gang og. Utesteder ja.....har nå datet litt menn fra nettet jeg da....ikke funnet prinsen ennå men føler vel at jeg leter etter nåla i høystakken....De fleste datene har endt med at jeg sier nei takk....de 2 siste jeg har vært på har vært motsatt...tror det var litt sundt og på tide. Skriv gjerne til meg.
Nicolina Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Heisann! Du er ikke alene! Jeg er 37 med ei jente på 3 jeg også. Bor i Tromsø da. Så hvor man går ut i Trondheim vet jeg ikke, jeg har derimot lang erfaring som alenemor. Og akkurat det går helt fint, og det kommer det til å gjøre for deg også, bruddet er jo så ferskt, og ting tar tid. Dette kommer du styrket ut av!
mammaTiL4gutter Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Heia :-) Jeg er trønderpie da...:-) å bor på fosen,er i Trondheim ganske ofte.Men ute på byn har jeg ikke vært de siste 15-16åra Har 4gutta i alderen 14-3år. Hos oss var det jeg som ville flytte...forholdet hadde skranta lenge syntes jeg,mens mannen var heeelt uvitende (sjøl om jeg både prata å prata,skreiv brev å sendte sms i håp om at han skulle åpne øyan å forstå,at han faktisk måtte bidra litt hvis det skulle berge...) har vært alene i 6mnd,brukte veldig lang tid på flytteprosessen da,men vi har funnet oss godt tilrette her no. Har hatt masse tanka,men kjenne det går bedre og bedre,er ikke i tvil no om att jeg gjorde det riktige nei.Flytta ut på "prøve"vi da,for å sjå om vi kom sammen igjen,men når han tier ihjel ting i stedet for å prate blir det feil..vill ikke si noe,for da kan det bli bråk er svaret jeg har fått i det siste...men men..
....Hege 69 Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2007 Hei, igjen, og takk for svar! Godt å høre at det er flere alenemødre på min alder med små barn også. Har inntrykk av at de fleste på min alder som er alene har barn som omtrent har flytta hjemmefra..... Så feil kan man altså ta. Utrolig hvor "svartmalt" alt kan virke i en slik situasjon, forhåpentligvis vil det snu etterhvert.... Vært koselig å komme i kontakt med dere, ja, har vel endel andre synspunkter på ting når man nærmer seg 40.... Kanskje kan det komme noe positivt ut av det hele? )
Andrea05 Skrevet 13. februar 2007 #6 Skrevet 13. februar 2007 hei. jeg nærmer meg sakte 38 år jeg, alene med to jenter på 9 år og ei på 18 mnd. Så er nok flere av oss her som er i slutten av 30 åra. Bor litt langt fra deg jeg da, da jeg bor i østfold. klem
Viva_oslo Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Er i begynnelsen av førtiåra jeg da... Men opplever også dette problemet. Alenemødre på min alder har barn fra ti år og oppover, mens jeg har en toåring! Alenemødre med toåringer er mye yngre enn meg, som regel... Jeg kjenner noen da, men det kunne vært flere! Det er i helgene jeg kunne tenke meg å ha noen i samme situasjon å være sammen med - bare finne på enkle ting og treffes, så ungene kan leke osv. Kanskje dra på tur i skogen eller helgeturer. Akkurat nå er det sesongen da alle par-venner og par-kolleger "drar til Hemsedal med et vennepar og alle ungene" - dette er noe jeg føler meg litt utestengt fra. Ingen par ber med meg og lillejenta - og så er det jo litt stusselig å dra helt alene også. Trives kjempegodt som "moden" (kremt) alenemor, men savner selskap av andre mødre og barn i samme situasjon. Vi bor i Oslo (Østensjø). Vil gjerne ha kontakt med andre i samme område, men også andre steder.... Kanskje vi kunne få til et treff en gang?
klappe klappe søte Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 jeg er 36 år .er aleine med en gutt som snart blir 8 måneder. barne faren stakk når vi fikk vite at jeg var gravid. hadde da vært kjærester i 7 år. angrer ikke ett sekund på at jeg fikk barnet. koser meg masse med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå