Gå til innhold

Her er SYKEHUS DIETTEN


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

SYKEHUS DIETTEN

 

 

 

 

- 1-2 bokser hermetiske tomater

- 3 store purrer eller 1 stor spansk løk

- 2 kylling eller kjøttbuljongterninger med vann

- 1 pakke mr. Lee nudler (ha gjerne i krydderposen)

- 1 bunt stangselleri

- 2 bokser grønne bønner eller frosne (franske bønner)

- 2 grønne paprika

- 0,8 kg gulrøtter

 

Slik gjør du:

- kutt grønnsakene i små biter og ha dem i kjele

- løs opp buljongterninger i varmt vann

- hell på tomatene og de andre ingrediensene

- hell på vann til det dekker grønnsakene

- kok til grønnsakene er møre

- krydre som du vil med hvitløk, salt, pepper, persille osv.

 

Denne suppen kan spises gjennom hele uka (når du er sulten). Spis så mye du vil. Det er ingen ekstra kalorier. Jo mer du spiser jo mer går du ned i vekt. Spis den til frokost, lunsj osv.

 

Drikke:

Juice uten tilsatt sukker (meierienes juice), te (urte-te), kaffe, skummet melk og VANN, VANN...

 

Dag 1:

Spis alle slags frukter utenom bananer! Meloner er flotte og kalorifattige. Spis bare frukt og suppe denne dagen!

 

Dag 2:

Bare grønnsaker i dag. Spis deg mett på rå, kokte eller boks grønnsaker. Prøv å spise grønne bladgrønnsaker - salat, spinat osv. IKKE ris, erter, mais eller tørre bønner. Spis grønnsakene og suppen. Til middag kan du ta en bakt potet med smør (tilsett gjerne litt krydder på poteten). IKKE noe frukt idag!

 

Dag 3:

Spis så mye frukt, grønnsaker og suppe du vil, INGEN bakt potet. Etter i dag skal du gå ned minst 2kg.

 

Dag 4:

Bananer og skummet melk. Spis minst 3 bananer. Drikk så mye melk du kan i dag. Kroppen trenger potassium, kalsium pluss proteiner, og du merker mindre sug etter søtsaker. Spis suppe som vanlig.

 

Dag 5:

Biff og tomater. Du kan spise 280-560 gram biff og 4 tomater i dag. Spis suppen minst 1 gang i dag.

 

Dag 6:

Biff og grønnsaker. Spis så mye du vil av biff og grønnsaker i dag. Spis suppen også. Spis biff og masse grønne grønnsaker. INGEN potet.

 

Dag 7:

Brun ris (helsekostbutikk og meny), juice UTEN sukker, og grønnsaker. Spis deg mett og husk å spise suppen. Bland kokte grønnsaker i risen hvis du vil.

 

.................................................................................. ..................

 

Etter dag 7 skal du ha gått ned 4,5 til 7,7kg. Ikke gå på dietten igjen hvis du har gått ned mer enn 7,7kg! Da må du vente 2 dager før du begynner igjen.

 

Du kan bruke dette programmet så ofte du vil. Du renser systemet for toksiner og får en følelse av god helse.

 

Ikke drikk alkohol før minst 24 timer etter at du har avsluttet dietten! Dette pga fettsamling i kroppen.

 

Denne dietten påvirker folk forskjellig. Etter 3 dager vil du få mer enegi enn da du begynte. Så lenge du ikke jukser! Etter noen dager kan du merke forandringer i fordøyelsen. Ved forstoppelse kan du spise en kopp med "brand" eller annen fiber. Selv om du drikker svart kaffe med dietten, vil du føle mindre behov etter koffein etter dag 3.

 

Suppen kan du spise når du er sulten under de 7 dagene. Spis så mye du vil, husk - jo mer du spiser av den jo mer fett forbrenner du!

 

Du kan spise grillet, kokt eller bakt kylling i stedet for biff. ABSOLUTT ikke skinn på kyllingen. Grillet fisk kan brukes i stedet for biff, men bare en av biff dagene. Kroppen trenger den proteinen man får av biff.

 

Reseptmedisin vil ikke påvirke denne dietten. Fortsett på dette programmet så lenge du ønsker og merk forskjellen mentalt og fysisk.

 

IKKE, IKKE, IKKE

Brød, alkohol, kullsyreholdige drikker (inkludert lett-brus, farris osv.) eller stekt mat utenom biffen!

 

GJØR, GJØR, GJØR

Drikk masse. Minst 6-8 glass vann pr.dag. Pluss en kombinasjon av svart kaffe og te (uten sukker), juice (uten sukker), tranebærjuice og skummet melk.

 

Denne dietten kommer fra "SACRED HEART HOSPITAL" og brukes av hjertepasienter for å gå ned i vekt før kirurgi. Den er utarbeidet av spesialister og ernæringsfysiologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.........og da var vi på'n igjen ;/

 

.....jeg er stadig vekk imponert over hvor selvmotsigende denne dietten er ;) Eller det er kanskje heller dere slankere som vrir den slik at den passer til dere?

 

Først skriver du at suppa skal inneholde nudler, og til slutt skriver du at største fy-fy er brød.............???

 

Hva inneholder brød mest av??? Jo, melsorter av ymse slag.

 

Hva inneholder nudler da???? Jepp, MEL!!!

 

Ellers så har jeg ikke tid til å lete på hjemmesidene til http://www.sacred-heart.org, men jeg regner med at du vet HVOR på hjemmesidene det står mer om denne dietten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har spurt etter den....Ikke bruk energien din på å bry deg om det ikke interesserer deg!

Eller kanskje DU skal prøve denne selv? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg den inn på slankedebatten om du føler så stort behov for å dele den, noen la inn mye energi på å få bort "pilletrillere" og liksomslankere på merkelige dietter her for ikke så lenge siden, så da sier det seg selv at dette er feil forum.

 

Videre er denne dietten ment for mennesker som skal raskt med i vekt før en operasjon - den fjerner mye vann, og de fleste opplever å få en like rask vektoppgang i etterkant. Jojo-slanking er ikke videre bra for kroppen - og heller ikke for motivasjonen til den som forsøker gå ned i vekt. "Ernæringsfysiologer og spesialister" som denne dietten så pent viser til vil heller ikke anbefale denne dietten til gud og hvermann - på samme måte som de ikke automatisk setter andre på det kostholdet jeg får "foreskrevet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Ikke bruk energien din på å bry deg om det ikke interesserer deg!

Eller kanskje DU skal prøve denne selv? :-)

----------------

 

...........vel, jeg intresser meg faktisk.

 

Det var derfor jeg tillot meg å be om en link fra hospitalet hvor dem skriver mer om denne dietten. Er vel ikke for meget forlangt det vel?

 

Og jeg ser at du IKKE har noen forklaring på hvorfor brød med mel er fy/fy og nudler med mel er sunt...... Kanskje litt vanskelig å forklare slike motstridende enkle elementer?

 

Og ellers så har jeg prøvd den orginale Cabbage Soup Recipe.

Ikke som slanking, men fordi kailln i samråd med legen skulle sjekke om han hadde cøliaki eller ikke, og da spiste jeg Cabbage Soup Recipe i nesten to uker.

 

Oppskriften på denne orginalen finner du her; http://www.dinbaby.com/forum/thread/7711974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...