Gå til innhold

Ammeslutt og brystspreng....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og kutter ut amminga, og i dag har dette gått veldig bra. Faktisk så bra at jeg ikke har ammet siden kl.06 i morges.... Men nå sitter jeg her med brystspreng, så jeg må jo pumpe meg litt... Men hvor mye?!

Lønner seg vel ikke å pumpe ut alt siden jeg ikke vil opprettholde produksjonen?! Regner med å amme en gang på morgenkvisten i morgen (vanskelig å si nei når man er stuptrøtt og pappan er på jobb). Hva skjer om jeg ikke pumper før hun vil amme igjen.....er det fare for betennelse?!

Mye rart man skal lure på her! Blir veldig glad for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å trappe ned på amminga. Nå aner jeg ikke hvor mye du ammer per dag da. Men de gangene du får brystspreng så pump ut det trykket som sprenger. Ikke pump puppen tom men bare så det ikke sprenger mer.

Det skal litt til før du får betennelse, men tilstoppende melkeganger skal ikke så mye til før man kan få, så du burde pumpe deg litt når du kjenner det sprenger.

Hadde tilstoppende melkeganger 3 ganger og brystbennelse 1 gang..au au..anbefales ikke.. men dette var i løpet av de første 3mnd da, hvor jeg hadde masse melk.

Skrevet

Ok, da skal jeg pumpe littegranne...:)

Har ammet ca 4 ganger i døgnet i det siste (to på morgenkvisten og to på ettermiddagen/kvelden), så det gikk litt brått dette.

Men tusen takk for svar, håper virkelig jeg slipper tilstoppede melkeganger, for det høres ikke'no godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...