Gå til innhold

Den der nesesprayen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den som man må få på resept, som skal påvirke utdrivningsrefleksen... Noen som har erfaring med den? Hvorfor har dere brukt den, og hjalp den? Må man få time hos lege for å få resept på den, eller holder det å bare ta en telefon til legesenteret? Hva koster den? Hvor lang tid tar det før den begynner å virke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk den i forbindelse med at jeg hadde bryst betennelse. Jeg fikk den på resept hos legen min. Den kostet rundt 80,- kr eller noe sånt. Den begynner å fungere 5 min etter du har tatt den i et nesebor. Jeg sjekket ikke hvordan det gikk om melken faktisk begynte å renne, men jeg ammet og ble i alle fall kvitt betennelesen!

Skrevet

Måtte du få time hos legen for å få den?

Lillegutt ser ut til å ha blitt "lat" av en uke med flaske... Så tenkte prøve den nesesprayen som et siste forsøk på å få han til å spise seg mett på morsmelk..

Skrevet

Tror den heter Oxytocin..

Skrevet

Og jeg har brukt den lenge. Funker veldig bra, tas i ett nesebor 5 min før amming, så i andre nesebor 5 min før du bytter pupp.. sånn omtrent da.

Skrevet

Hei! Den heter Syntocinon og fungerer kjempebra!!! Brukte den pga dårlig utdrivningsrefleks. Ringte legekontor og fikk resept på den.

Virker fra første dose ,må tas 5 minutter før amming evt pumping.

Skrevet

Kan signere på at den funker kjempebra!

Jeg hadde nok ikke ammet idag hadde det ikke vært for den, slet med puppenekt og da gjorde den sånn at melka kom med en gang uten at hun måtte jobbe for å få den;-)

Bare å ringe til legesenteret og si du skal ha en resept, be gjerne om flere flasker for en holder ikke lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...