Gå til innhold

Hvordan få til raping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sliter vi med rapingen etter amming. Får det bare til ca 25% av gangene. Legger babyen over skuldra, slik at hode og armer henger over skuldra mi. Så stryker jeg ham oppover på ryggen. Gjør jeg feil, eller er det noen som har noen bedre tips til hvordan vi skal få til dette? Babyen har følgelig litt luftsmerter, sikkert fordi vi sliter med å få til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi banket martin på rumpa også for å få til rapinga. eller så kan du holde han i sittestilling på fanget ditt og banke lett på ryggen.

Skrevet

Eller legge han over fanget ditt, slik at han ligger på magen. Det hjalp hos oss, da Jørgen bare begynte å skrike da vi holdt han over skulderen.

Skrevet

Hei! her i huset har vi vært veldig plaget men raping!!!

Vi har prøvd alt og her er de beste "triksene" vi syns virker:

- plasser h¤n mellom lårene mens du sitter.Da hviler magen på det ene låret og lufta blir presset opp. få h¤n til å se rett frem mens du løfter/strekker h¤n opp. Det er lurt å avlede med å holde fram en leke eller la h¤n se på tv osv.

- legg h¤n på magen på stellebordet. der trives de ofte bedre og orker å ligge der lenge nok til at rapen kanskje kommer.

- heng han godt over skuldra ( nesten så langt bak at du tror du skal miste han bak ryggen) og dra h¤n sakte fram mot deg igjen.

- hvis h¤n er veldig liten, er det bare å gå gå gå gå. opp og ned

Skrevet

Vi prøvde alle mulige rapestillinger uten å lykkes noe særlig, men da lillegutt ble så stor at han kunne holde hodet sitt oppe selv begynte jeg å sette ham på fanget mitt med ansiktet vent bort fra meg og med bena hans litt krøket opp mot magen, holdt ene hånda på brystet hans og tipper han littegrann fremover mens jeg klapper ham på ryggen med andre hånden. Nå raper han skikkelig så og si hver gang, og dette er den eneste stillingen som fungerer for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...