Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 hvor lang tid tok d før dette grodde og vart bra igjen.? Er skikkleg vondt, spesielt dei første taka han tar når jeg ammer...
Sanna&Simen Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Tok laaaang tid til meg, En mnd... veldig viktig å lufttørke imellom ammingene! Og pass på at du har rene hender:) Og så kan det hjelpe å få igang utdrivinga før han får suge. Sånn at han slipper å suge så hardt i starten. Det var det som var mitt problem iallefall, det tok lang tid før melka kom. Trenger ikke ta så lang tid med din sprekk altså! Hos meg var det feil sugeteknikk i starten som heldigvis ble justert:)
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Jeg hadde sprekker i brystvortene i ca 1 måned tror jeg. Det trenger nok ikke å ta så lang tid hvis man er flink å følge all råd som gis. Jeg prøvde ut ett og ett råd av gangen og derfor tok det veldig lang tid. Sannsynligvis er en kombinasjon best for når jeg begynte å bruke flere på en gang ble det bedre allerede etter et par dager. Det som fungerte for meg var en kombinasjon av brystskjold, lanolinsalve, lufting og albueskjell. Brystskjold var jeg skeptisk til, og det viste seg at lillegutt ikke klarte å suge like bra med dem på så jeg startet etterhvert ammingen med brystskjoldene og tok dem av etter en liten stund.
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Det tok i hvertfall 1 mnd, litt frem og tilbake hvor ille det var. Så fikk jeg tips på HS om å bytte på å bruke albueskjell og ullinnlegg + lanolinslave annenhvergang mellom hver amming. Jeg hadde kun sprekk på den ene brystvorten, og fikk også tips om å hoppe over å amme på dette brystet ved annenhver amming. Måtte håndmelke det i stedet. Når jeg prøvde dette gikk det over på 2 dager! Helt fantastisk ) Har aldri hatt problemer med det etter dette og det er vel 4-5 mnd siden nå.
Hidjey Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Jeg hadde i ca 7 uker.. Fikk skrevet ut kloramfenikol øyesalve hos legen og det grodde etter tre dager. Helt fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 Jeg pumpet meg annenhver gang og gav med kopp eller flaske når jeg var sår og hadde sprekker. Lot det lufttørke med med melkedråper oppå, og var kvitt det på noen dager. Ikke sikkert at mine sprekker var de dypeste, men det var både blod og skorper.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Ligg uten bh noen netter med bare en håndduk ubder, så har du på purelan :-) Det hjalp meg den gang :-)
Tiddelidu Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 Jeg hadde det 3 uker før jeg søkte råd. Prøvde litt av hvert først uten at det hjalp. Når jeg fikk behandling for infeksjon i sprekkene og jeg begynte å håndmelke så tok det 4-5 dager før det var _helt_ grodd og jeg kunne legge han til brystet igjen. Kunne sikkert lagt han et par dager før, men ventet for å være sikker.
Gjest_1001 Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 Hadde 1,5 mm dype sprekker hele veien rundt, like før den datt ac. Grodde på to dager de ;-) Dynket ammeinnleggene med olivenolje, og smurte rikelig på brystene om kvelden og morningen. ANBEFALES!!! Prøvde alle slags kremer og salver på forhånd, men ingen hjalp. Olivenolje var tingen. Og det er naturlig så det kan trygt bebissen få i seg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå