Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens

sliter me å få i han middag, d varierer fra dag til dag om han vil ha eller ikke!! men det jeg lurer på er: når barnet brekker sei av middagen, eller gir klart utrykk for at han ikke synes det er godt!

Skal jeg da prøve å gi litt å litt av samma type til han da evt liker den?? eller skal jeg prøve andre sorter til jeg finner en han liker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde å gi Sigurd et glass med småfolk sin grønnsaks- og rødspettepuré og da skulle du sett en som ble sint! Han skreik og spyttet ut alt på meg og var helt rød i ansiktet. Da jeg smakte selv skjønte jeg hvorfor, for det var jo til forveksling likt tran!! Har ikke prøvd det igjen... ;o)

For å svar på spm ditt, så gidder jeg ikke å prøve mer med det han helt tydelig ikke liker. Er det noe som er sånn passe, så prøver jeg noen ganger for å se om han venner seg til smaken.

Skrevet

var det alt? ingen andre som gir middagsglass?

prøver en gang til: når babyen ikke liker maten, prøver dere å gi mer da?

Skrevet

Min gutt er og født i august og han får kun grøt og fruktpurré om kvelden. Resten mm :o)

Har prøvd middag, men han var ikke særlig glad i det *fnis*

Skrevet

Jeg ville prøvd andre typer inntil du finner noe som han liker. Det kan være du må prøve mange varianter før du finner noen for det er ikke så veldig mye smak, hvertfall ikke på 4 mnd maten.

Hos oss så begynte hun å like middagen når det var litt mer smak på den så vi begynte med 6 mnd mat med en gang. Prøv gjerne de med litt urter i eller ha i urter selv. Most potet og gulrot smaker jo fint lite.

Skrevet

min kar er heller ikke så overbegeistret for middagsglassene, men stortsett så gaper han likevell, hvis det blir trøbbel veksler jeg med å gi han noe han liker, slik som de små blå begrene med ren moset frukt, de elsker han, gaper høøøøøyt! ;) en skje md noe han liker, så en skje md noe han ik er så glad i, "lurer" han litt, nå går det bare bedre og bedre, glass med kylling el kalkun i gr.saker liker han godt, de lukter godt syns jeg...:)

Skrevet

Jeg tvinger ikke i poden noe han ikke liker. Her går det i hjemmelaget gulrot/potetmos til middag og det liker han veldig godt. Han er snart 5 mnd så har ikke begynt med "skikkelig" middag ennå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...