Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 vi har en travel hverdag, skal få kabalen til å gå opp, med jobb, karriære, barnehage, skole, samvær, familie tid og tid til oss. sosialt liv har vi ikke så mye av lenger. så har vi eksen hans, hun styrer på, hun er 33 og har blitt ung igjen. hun skal reise, hun skal feste, hun skal på byn og hun skal helst ha barnevakt på rappen. dette passer ofte svært dårlig med puslespillet vårt. vi tar jo ikke høyde for at hun har funnet en billig ferie tur, eller at hun er invitert ut, eller at hun har lyst til å feste på null timers varsel. så har vi min mann, han sier villig vekk ja til å ha barna når hun sender melding. samme hva vi har på tapetet. er det min hvile dag tar ikke han hensyn til dette. det er umulig for meg å sove slappe av i en liten leilighet, med en sutrende liten gutt, og 3 større barn som roter og støyer. det nytter ikke å ha vår i seng til klokken åtte slik at vi kan ha romantisk aften, eller voksent selskap, når det kommer 3 større barn som sitter i stua til klokka 10 det nytter ikke å ha barnevakt for vår, når det kommer en hord med andre. jeg holder på å spy av at det går an å være så selvopptatt, og ikke ta hensyn i det hele tatt til at han faktisk må få ting til å fungere rent praktisk med sin nye familie, og det er jo helt umulig når hun alltid kommer med barna og spør etter penger. han er jo like ubrukelig han greier ikke å si nei. orker ikke mer. vi skal nå kjøpe hus sammen, jeg vet ikke om jeg vil, om ikke han grerier å se livet og forpliktelsene sine fremover og ikke kun bakover.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Vil gjerne hjelpe deg, mannen din høres litt tafatt ut, men han trenger kanskje hjelp han også til å finne ut hvordan han skal forholde seg overfor deg og dine ønsker/behov, og eksen og hennes krav. Jeg foreslår at du får han med deg på samtale hos fam.rådgiver, ring helsesøster og spør hvor du kan henvende deg. Kanskje kan du snakke med en utenforstående alene først, så får du satt ord på ting, og kjenner kanskje bedre akkurat hvor skoen trykker. Det høres ut som du har liten respekt for han for tiden...? Skriv ned for deg selv eller snakk med noen om årsakene til at du er skuffet over mannen din og situasjonen deres. Det hjelper å sette ting i perspektiv, før man tar neste skritt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå