Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp begynt å innføre drikke av melk til snuppa. Når jeg varmer den litt går det ned på høykant det lille hun har fått hittill.

Fikk 60 ml. på flaske nå til lunsj og hun ble sur når flaska var tom.

Hvor fort kan vi øke hvis vi ser at hun ikke får reaksjoner av melka???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke svaret på spm. ditt, men husker vi begynte med et glass om dagen og økte veldig fort til to glass. Han elsket det og viste ingen tegn på reaksjon!

Men ser du skriver H-melk... De skal aller helst drikke lettmelk eller ekstra lett melk, da fettet i H-melka er unødvendig. Melka er for kalsium'en sin skyld og den får de uansett melketype. Så med mindre hun er veldig tynn og er anbefalt H-melk, bør du gi en lettere variant.

Har jeg hørt og lest da:)

Skrevet

Hei siljemor

Takk for svar.

Jeg er egentlig klar over at det skrives at man helst skal gi de lett melk eller skumma eller nå hva al denn melken heter.

Årsaken til at hun får h- melk er atd et er det mannen i huset drikker derfor er det det greiste å begynne med. selv er jeg allergisk mot melk og drikker derfor ikke det.

Er for øvrig skuffa angående helsestasjonen vi går på. Nå har vi vært på ett års kontrollen og det er ingen preken om tran elelr d-vitaminer det er tydeligvis ikke viktig å gi.

Og på ett års kontrollen ble det kun sagt at vi måtte begynne å gi melk, var ingen snakk om den ene elelr den andre melken.

Så vi har ikke fått anbefalt hverken det ene eller det andre der.

Hun følger gså den nest nederste streken på vekt skjemaet men er gjenneomsnitts lang så hun er ganske lett.

Skrevet

Vi økte med et og et måltid med h-melk (startet på 60 ml), men hun fikk reaksjon med veldig løs avføring når hun fikk ca. 200 ml om dagen. Trappet da ned til ca 100 ml, og er nå på tur opp igjen med litt mer h-melk.

Føl deg fram du.

Og ang. h-melk så finnes det barn som har behov for fettstoffene i h-melk. Har ei som ligger godt under alle skjemaer, og er lita og tynn, så h-melk trengs det her. Samme som vi trenger olje i mat og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...