Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Leser at det er mange her som ikke har et godt forhold til sin svigerfamilie. Jeg er en av de som virkelig har fått føle dette på kroppen. Min svigermor har aldri stilt opp for sambo eller broren hans noen gang. alt handler bare om stakkars henne. Når vi skulle flytte stilte min famile opp... som normalt er. hun kom innom med en pose maletøy, kikket på de som gjorde noe og gikk igjen..... vi har vært utsatt for flere branner og en boligtivst som har ført til at vi har vært husløse flere ganger de siste årene. Hun brøy seg ikke en gang når vi var husløse. hjalp ikke til med noe. sønnen til sambo bodde hos henne i 2 uker fordi hun bor i næreheten av skolen hans, og det har vi fått høre siden. "at vi kunne være så egoistiske å bare forvente at hun ville passe han". Pga brannen hadde vi det travelt med å flytte inn i nytt hus, og flere av sambos kamerater stilte opp og hjalp til. da vi gav dem ei vinflaske som takk for hjelpen fikk vi huden full av svigermor. "For hun hadde ikke fått noen vinflaske!" er det mulig. hun er jo familie. er det ikke en selvfølge å stille opp for hverandre ? Det var jo ikke slik at vi ikke hadde takket for at hun passet barnebarnet sitt. De siste to årene har hun vært sammen med en GAL mann. Han er ekstremt kontrollerende, voldelig og uberegnelig. han driver med økonomisk kriminalitet og han har truet oss indirekte flere ganger. Vi har sagt til svigermor at vi ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. hun svarer med å si at da vil hun ikke ha noe med oss å gjøre. videre han vi blitt truet til å gå på besøk dit å beundre alle de fine tingene han kjøper til henne... Idiotisk. Dette har det nå blitt slutt på. Vi har ikke kontakt med henne lenger. Broren til sambo bor hjemme. han er 17 år. lille julaften ringte han... livredd.. sambo til svigermor hadde klikket igjen. full, og gal hadde han klipt ledningen til pc*en hans og truet han med div. ubehagelige utsagn om hvem som bestemte i huset ol... sambo dro dit og hentet broren sin og moren, som satt i vår sofa og gråt sine bitre tårer. dagen etter var alt glemt og vi var igjen luft og null verd for henne. men andre juledag ringet det på døra. der stod broren til sambo og svigermor igjen. På nytt avr det fullstedig kaos der hjemme og de to hadde rømt til oss. etter en times tid banket det i vinduet... der stod galningen. full og sint. han har tidliger tatt kveletak på meg og slått til sambo. i sommer holdt han babyen min over verandakanten og smilte... han er syyyk i hodet. når han ikke sluttet å banke i kjøkken vinduet og senere i døra ringte vi politiet. han hadde gått hjem før de kom. svigermor fortalte politiet om flere syke episoder som har hendt der hjemme og ønsket at politiet skulle ta han med seg til stasjonen og la han overnatte der. det gjorde de. Sambo ble med politiet og de gikk inn i huset til svigermor og hentet han. han klikket på politiet og det tok nesten en time før sambo kom hjem.Vi inviterte båpde vigermor og broren til sambo hit for å feire jul og nyttår. svigermor reiste hjem igjen når sambo kom å sa at mannen hennes var tatt med til politiet. men broren til sambo bodde hos oss i en uke etterpå. dagen etter slapp svigermor galningen i hus igjen. rett over nyttår fikk vi brev fra henne. der tok hun fullstendig hans parti, og hun fortalte sambo hvor jævlig han oppfærte seg mot henne og hvor snill hennes mann egentlig var..,vi hadde bare aldri gitt han en sjangs. det hører til historien at sambo hadde et sammenbrudd pga dette i sommer. han ble lagt inn på sykehuset - fullstendig nedbrutt. Svigermor har over lang tid sendt masse stygge mld til han. og da jeg dro på ferie med mamma i høst hadde hun benyttet anledningen til å komme en tur til oss for å slenge dritt til sambo. hun er så stygg med han at han blir syk av det. det er helt jævlig å se på. og hun hater jo meg, for jeg sier til henne hva jeg mener. jeg kan jo ikke tillate at hun ødlegger sønnen sin/min samboer. svigermor har flere søstre. den ene har hun alltid hatt et turbulent forhold til. og det har alle andre nå forstått årsaken til. Ingen liker mannen til svigermor, og hun prøver å true andre til å gjøre som hun vil. det har hun heldigvis ikke lyktes med. nå står hun alene, til og med broren til sambo har flyttet til faren sin. han tør ikke bo der mer... gal svigermor kan du trygt si.... vi lever daglig med redsel for å møte på mannen hennes... han er en tikkende bombe og har gitt uttrykk for at det er jeg, sambo og broren til sambo som har ødelagt livet hans...... Alt vi ville var å få være i fred. jeg har lest mye om psykopater pga svigermors sambo, men jeg er skremende redd for at de begge passer inn i denne kategorien psykisk syke. Jeg vet ikke hvordan det hele vil ende, men jeg ønsker ikke at mine barn skal få knytte sterke bånd til slike menneske. velger å signere med anonym her... for sikkerhets skyld...
Verbena Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Først og fremst: Jeg føler med dere. Vet hvordan det er å leve med slike folk nært seg. Ha løpende kontakt med lege (helst psykiater) og politi. Få hjelp slik at du, din samboer og hans bror får det best mulig. Hjelp til å leve så normalt som mulig og ikke minst til å bearbeide alt som skjer. Kunne ha skrevet mye til deg her, men jeg er ikke i form til det akkurat nå. Har bodd sammen meden psykopat og det å ta et oppgjør er utrolig tungt, men det må til! Dere velger selv hvem dere vil ha kontakt med. Lykke til! Vil du ha noen å snakke med så er det bare å sende meg en PM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå