Gå til innhold

Er jeg gravid eller ikke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

En positiv QR test i går morges, negativ CB i går kveld, negativ CB i dag tidlig....*frustrert*

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd det samme? hvem skal jeg stole på av de testene??

Skrevet

Jg har opplevd d i motsatt rekkefølge,hehe,men d sies jo at negativ test kan være feil,men d er sjeldent en positiv test er feil.ossen test er cb?

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme, men jobber på apotek og har derfor litt peiling på testene generelt. En falsk positiv test er veldig sjelden, mens en falsk negativ test er ganske vanlig. Årsaker til dette kan være at konsentrasjonen av hormonet som måles fortsatt er lav i urinen eller f.eks. at urinen er for uttynnet (du har drukket veldig mye nylig). Jo tidligere i graviditeten testen tas jo større sannsynlighet er det for at testen blir falskt negativ. Du har derimot hatt en positiv test, og såvidt jeg har skjønt er det bare to mulige årsaker til "falsk positiv" test: graviditeten var reell, men er "avsluttet" eller det var noe feil med testen (veldig sjelden).

Hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt om å få det sjekket hos legen, men det gjelder selvsagt bare hvis du mener du er gravid. Ellers kan du jo forsøke å vente noen dager og deretter ta en ny test. Det pleier å hjelpe...

Skrevet

De heter seg jo at noen tester kan vise negativ selv om man er gravid, mens man ikke skal kunne teste positivt uten hcg i urinen, så jeg ville stolt på den første.

Testet negativt i to uker før jeg fant ut at jeg faktisk var gravid med tuppa mi *;)

Tipper du har en liten bolle i ovnen!

Skrevet

cb er clearblue digital...forrige gang jeg var gravid (har en på bare 4 mnd) så fikk jeg bare svaaaaak positiv..aldri noen veldig tydelig strek..

Skrevet

Tipper du er gravid jeg :0) Gratulerer og lykke til videre,ta en test om ett par dager igjen du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...