Gå til innhold

Lillegutten min har mageknip og jeg aner ikke hvorfor....=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt slike tak i magen i 3 dager nå, det kommer og går og når det står på så presser han så godt han kan! Han har mye bæsj i bleiene og får presset ut mye luft, men jeg får jo så vondt av ham når han presser sånn! Han griner ikke mye, men kommer litt sutring og et "skrik" når han presser som verst..

Det verste er at han bare er 2 uker gammel og jeg er helt nybakt førstegangsmamma...! Jeg aner jo ikke hva det kommer av eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre... Er det noen her som har gode råd?

Jeg fullammer ham og tenkte kanskje det var noe jeg har spist... Tenkte det var løk så jeg har ikke spist noe som helst med løk i siden i forigårs morrest! Men han har knip igjen i dag... Kan det være jogurt? Potetmos? Jerntablettene jeg tar...? Pølser? Huff... Blir gal av dårlig samvittighet, føler det er jeg som påfører ham denne smerten....! =(

Hvordan vet man hva man har spist som påvirker den lille?

Hvor lang tid går det som regel fra det man spiser evt påvirker den lille?

Kan han ha mageknip av andre grunner?

Huff, mye mas, men jeg får så vondt av ham...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er orså førstegangsmamma med en gutt på 2.5 mnd. Hadde det også slik de første ukene. Du må huske på at systemet skal bli vant med å fordøye mat. og det er en liten "innkjørings-periode". Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det, er bare å trøste så godt man kan og kanskje massere/stryke litt på magen og presse bena hans opp mot magen for å hjelpe å få ut luft.

Ang hvor lang tid det går fra du spiser noe til det påvirker babyen så kan det være alt fra 2 timer til et døgn så det er ikke godt å si...

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar! =)

Hvis noen flere har noen gode råd så mottas de med stor takk!

Skrevet

Det er også mangen små som reagerer på melkeprodukt, min første gjorde d og d ser ut som den lille på 2 uker også gjør d.

Kunne heller ikke spise sjokolade og drikke brus og kaffe sist, men d er jo likegreit:-) hehe...

Skrevet

Har selv kuttet ut løk, melk, erter, kål blandt annet. Prøv Minifom (kjøpes på apoteket) og gi det før du ammer. Det er et "skum" som skal "dele opp" luftboblene i mage/tarm slik at de lettere kommer seg gjennom systemet. Det tar gjerne et par dager før den fungerer ordentlig. Ellers anbefaler jeg deg å gi sukkervann når han har vondt. Det kan virke smertelindrende... Kokt vann er også bra da det er med på å rense systemet til gutten din.

Evnt prøv å gjøre sykkelbevegelser med bena hans når han ligger på stellebordet. Men ha bleie på da;-)

Lykke til.

Skrevet

Dytter bittelitt i tilfelle det er enda flere gode råd der ute....=)

Lille venn er blitt verre, han presser og skriker om hverandre, men det rare er at han får jo ut både luft og bæsj! Snakket med barsel, var visst ikke noe vits å kontakte lege før han fikk feber.... Huff, forferdelig og føle seg så hjelpesløs...

Skrevet

Min datter presset nesten døgnet rundt i 5 uker. Vondt å se henne slite sånn. Ble bedre da jeg kuttet ut melkeprodukter. Prøv å kutte ut noen av de matvarene du spiser og se om det hjelper. Det går seg nok til med tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...