Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 noen som sliter med at de lekker urin etter fødsel ? ikke bare hvis de hoster men også hvis de gjør brå bevegelser etc ? synes det er så utrolig flaut.....Hvis andre har samme problem når gikk det over da ?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Hei. Ja, det var sånn i begynnelsen, men vær flink til å gjøre bekkenbunnsknip så går det over.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 Både det og vagina kuler blir brukt hver eneste dag og det er 7 mnd siden fødsel så lurer på om dette er blitt noe permanent jeg da.... herregud så flaut.... skifter truse flere ganger for dagen nå når jeg er forkjølet....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Ok, det er såpass lenge siden du fødte. Er du flergangsfødende? Hvor flere barn man føder jo vanskeligere blir det å få kontrollen på bekkenbunnen igjen. Du må bare ikke gi opp. Knip masse. Kanskje du kniper feil. Det er lett å knipe med rompa istedenfor....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Jeg sliter med det samme og det er 8 mnd etter fødsel. Har sjekket det hos gynekolog og han sa det dette kan forårsakes av ammehormoner. Ammer du ennå?Du kan få operasjon hvis det ikke har gått over 1 år etter fødsel. Denne er visst enkel og effektiv(ca 90% blir bra). Akupunktur har hjulpet mange.
Blomman Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 tena lady er jo å få kjøpt på butikken da - må man så må man!(og tror ingen bryr seg med om du har always tena eller libresse i handlekorga di...) ellers er det nok knip og kip og knip.....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 Det er jo lite tilfredstillende å bruke tena resten av livet når man er ung!! Som jeg skrev over her fins det behandling som kan gjøre en helt frisk. Beklager,men jeg blir litt irritert når jeg leser at det bare er å kjøpe tena og knipe. Lekkasje er et stort og undervurdert kvinneproblem som er totalt uholdbart for den det rammer. HI: Anbefaler deg å få time hos gynekolog og evt henvisning til operasjon. Det er ingen grunn til å plages når det fins hjelp å få. I mellomtiden kan du eks prøve akupunktur e.l. Selvfølgelig er det viktig å knipe,men det er ikke alltid nok.
petiteM's Skrevet 11. februar 2007 #8 Skrevet 11. februar 2007 Du må knipe, knipe og knipe!! Som andre har sagt her, det går an å få en kjapp, liten operasjon hvor de strammer opp bekkenbunnen for deg. Skal være veldig effektiv. Ellers finnes det massevis av piller for "overaktiv blære" (hjelper mot stress-lekkasjer), disse får blæra til å holde bedre på urinen, og du får trent til å holde bedre. Piller kan tas i 1-1/2 år, og så har du sannsynligvis kontroll selv - man slipper å bruke Tena!!
Blomman Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 men det er jo en normal følge av graviditet da - og går som regel over ved trening - de operer jo heller ikke før det er helt nødvendig. Skrev det med tena forde ei skrev at hun måtte skifte truse flere ganger daglig... og da må det vel kanskkje vre bedre å bruke det en periode så en slipper å bli våt.
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 Vil bare si at det er ikke flaut,snakk med legen din å få kommet deg til urolog å få hjelp.Jeg ble ødelagt etter første fødselen så må repareres.Gikk i 3 år uten å tørre si det til noen.Men nå har jeg fått tena lady på blå resept og i tillegg får jeg hjelp.Nå føles alt så mye bedre.Urologen sa at det er mange kvinner som går å lider i stillhet og det skal vi IKKE gjøre.Snakk med legen din. Vennlig hilsen
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #11 Skrevet 11. februar 2007 Ble barnet tatt med vakum? Det ble mitt og etter vakum er lekasje ett vanlig problem.Knipe hjelper ikke alltid,derfor sier jeg gå til legen.Da kan du få en maskin som lærer deg å knipe riktig,det hjelper mange ,men desverre ikke meg.Så jeg får operasjon.Maskina fikk jeg låne hos urologen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå