Gå til innhold

Oppholdstilatelse..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer dersom en person blir straffet for vold? Har han da mulighet for å få oppholdstilatelse? Hva skjer dersom han ikke får oppholdstilatelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men vet at de kan få utsettelse på permanent oppholdstillatelse, bosettning, om de gjør noe kriminelt mens man har fam.gjenforeningssak.

Som regel er det jo 3år, men da at de får 1år ekstra de må søke om visum.

Finner du ikke noe om det på UDI sine sider? Orker ikke lese der nå, men kanksje en annen dag.

Mannen min ble jo liksom utvist på flyplassen til hjemlandet(var her ulovlig), men det hadde ikke UDI noen papirer på...

Skrevet

uff, ikke en gøy situasjon...kommer sefølgelig ann på hva slags vold, hvor lang straff, hvilken straff etc. Men grunnregelen er at visst de får straff mer en 3 mnd fengsel, mister de opphpldstillatelse, pass etc og blir utvist uten å få lov å komme på besøk til Norge eller Schengen. Avertil kan dem etter 2 år søke om besøkstillatelse. Er du i en slik situasjon råder jeg deg til å ta kontakt medforeningen for fangers pårørende. Lykke til.

Skrevet

Er jeg som har blitt banka skikkelig av xmann, han har ikke norsk statsborgerskap, men vi har et barn sammen. Derfor lurte jeg hva som skjer om han blir dømt når skaen kommer opp i retten, for jeg HÅPER han aldri får sette sine føtter i dette landet mere.

Skrevet

Da kan du nok være trygg på at han blir utvist etter endt soning. Så lenge situasjonen er så alvorlig, tror jeg ikke han får rett til innreisebesøk heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...