Gå til innhold

Samvær med tilsyn.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på mekling og det ble avgjort at x kjæresten skal få se ungen 1 time før neste mekling som er om 2 uker. Dette skal bli med TILSYN. Men problemet er at jeg kan ikke bli med pga jeg mister voldsalarmen og alt kommer til å bli brukt mot meg npr det evt bli rettsak. De på fam.kontoret sa at jeg må ordne med en person som skal bli med. Hvorfor ordner ikke dem det? Det blir utrolig vanskelig for meg å finne noen jeg kjenner som klarer å være nøytral å observere dattera mi med faren. Det er jo ingen som liker min x kjæreset etter alt det han har gjort.

Hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt jeg... mister voldsalarmen?? Har du mistet den alt kanskje?? Og hva er det som kommer til å bli brukt mot deg i en evt. rettssak??

Familievernkontoret har ikke anledning til å ordne med folk som kan være med på samvær under tilsyn, det må i så fall ordnes via barnevernet. Men i de fleste tilfeller må mor ordne det selv.

Kan ikke du være med i tillegg til en annen? Din mor/far/venninne? Må det være noen som liker x-kjæresten din? Det er faktisk DU som har bruk for hjelp nå, så det burde strengt tatt holde at de liker deg!! Og det er jo faktisk bare snakk om en time da.....

Skrevet

Jeg går med voldsalarm pga xkjæresten, og jeg har anmeldt han for vold og drapstrussler for 2 mnd siden men saken er under etterforskning enda. Jeg mister voldsalarmen om jeg har kontakt med xkjæresten. Om jeg møter han pga ungen blir det brukt mot meg når saken mot han kommer for retten. Så jeg må få noen andre til å sende melding osv for å avtale møtet mellom far og sønn.

Skrevet

Herregud da!!! Men samvær med sønnen skal han ha!! Hvordan i svarte skal det være mulig for mor å tilrettelegge det da? Han burde kanskje ha tenkt på at han skulle ha samvær med sønnen FØR han brukte vold og kom med drapstrusler!!!

Jeg synes du skal ta kontakt med barnevernet så snart som mulig, og høre om ikke de kan stille med en tilsynsperson. Og hvis de ikke kan det, så kan du jo spørre de hva du skal gjøre??

Skrevet

Grunnen til at min x kjæreste vil ha samvær nå er for å få oppholdstilatelse i Norge, meget stor fare for at han ikke får det og da er jenta det eneste han har å bruke. Jeg ba om å få meklingen utsatt til saken er ferdig etterforsket, men det gikk ikke. Tusen takk for råd, skal kontakte barnevernet i morgen.

Skrevet

Kan jo også kontakte helsesøster og høre om hun kan være tilsynsperson under samværet? Aner ikke om de gjør slikt, men skader ikke å spørre!! :)

Skrevet

Vi hadde barnevernet som tilsyn den første tiden. Men så mente de at han kunne ha henne selv siden han ikke skadet henne eller ruset seg under samvær.

Skulle ejg fortsette med tilsyn måtte han betale det selv, og aøøe skjønner jo at det er dyrt og at en far ikke godtar å betale det selv.

Vi endte opp med hans foreldre som tilsyns personer

Skrevet

Har du snakket med barnevernet? Var litt spent på hva de sa.....

Skrevet

Jeg ringte barnevernet i går, der fikk jeg beskjed om at det ikke fungerte slik at dem kunne bli med!!! Jeg måtte ordne en person som begge godtok! Det er ingen av min slekt/ venner som vil se barnefaren og alle er bekymret for om det skulle skje noe på samværet, for da har de ansvaret. Etter mye fram og tilbake så har jeg fått ordnet meg med en slektning som skal ringe xkjæresten min å avtalen når og hvor.

Syns familievernskontoret har gjort en utrolig dårlig jobb fordi dem ikke utsatte meklingen til etterforskningen av saken er ferdig!!!!

Skrevet

Håper det ordner seg.

Lykke til;-)

Skrevet

Jeg må bare si at jeg synes dette er helt hårreisende! Hvordan i alle dager mener de at du skal tilrettelegge for samvær under slike forhold.

Ikke ofte jeg ser på følgende som en mulig løsning, men med en advokat i ryggen kan du nekte å gjennomføre samværet. Altså samværsnekt. Med din historie og begrunnelser burde det ikke kunne brukes mot deg senere. Og familievernkontoret burde virkelig se til å skjerpe seg h...... mye i denne saken!!!!! Men uansett, ha en advokat i ryggen! Siden du allerede er inne i en sak har du jo sikkert en allerede, mulig denne og advokat til din x kan bli enige om at samvær ikke tilsådes før dom i andre sak er avsagt.

All støtte fra meg i alle fall. Stort mer enn det kan jeg dessverre ikke komme med....

Skrevet

Og evt, hva med om en politi ble med? Stakkars unge, men hva gjør man da...?

Skrevet

Men dere har vært på mekling? Det kan jo ikke tvinges igjennom noen midlertidig samværsavtale på mekling! Du kan jo nekte plent,og henvise til at du lever med voldsalarm pga alvorlige trusler og at du risikerer å miste denne hvis du møter han. Og at ingen av dine bekjente er villige til å ta på seg ansvaret for å være tilsynsfører. De kan jo ikke gjøre noe med det. De kan ikke tvinge deg,ingen på familiekontoret har myndighet til det!

Skrevet

Jeg tok kontakt med hun som etterforsker saken, hun hadde heller ingen konkrete råd å komme med, nekter jeg han samvær, kan det slå tilbake mot meg om det blir rettsak, for det er ord mot ord om hva som har skjedd så lenge saken er under etterforskning. Men hun anbefalte å heller gå med på samvær 1 time, for jeg tjener på det i en rettsak.

Skrevet

Jaja,men hva er det som er mulig her da? Har du noen som kan stille opp? Jeg ville IKKE stilt opp han hadde truet meg. Hvem var det som sa at du ville tjene på det i retten? En i politiet? Det er jo en håpløs situasjon for deg da. Kan du snakke med politiet om dette,og høre om du mister voldsalarmen hvis du møter ham sammen med èn til og det bare er for å gjennomføre èn times samvær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...