*Ametyst81* Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 Hei. Så at du hadde kjøpt kjole på bridebydesign. Virket utrolig interessant. Sendte de en mail med bilde og fikk et prisoverslag tilbake. Rett over 4000,- inkl frakt!!!!!! Men det er en del blonder ol på den kjolen, er så redd at det ikke blir likt? Var kjolen din IDENTISK med den originale? Virket det som om det var god kvalitet?Tykt stoff? Måtte du betale forskudd? Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk den? Håper på svar, har så lyst, men tør jeg?? Viktig at kjolen er perfekt vettu:-)
sommerbebi Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Heisann Skjønner du er nervøs for å bestille brudekjolen over nettet. Det var jeg også.. og gjett om jeg fikk advarsler fra familie og venner som syntes jeg var helt gal som turte å stole på noen jeg kun snakket med via mail.. Jeg hadde sjekket inne på ebay om de hadde fått noen negative omtaler og det hadde de ikke, og jeg hadde kontakt med de i mange måneder før jeg endelig bestilte kjolen. Jeg sendte bare over et bilde av en kjole jeg likte veldig godt, og fikk et prisoverslag og kunne velge mellom sateng og silke. Siden jeg skulle ha et annet stoff over, med påsydde perler o.l. så valgte jeg sateng. Kjolen ble da litt billigere enn hvis jeg hadde valgt silke. Jeg hadde ikke trodd at de skulle finne et stoff som var så likt det på bildet, for det var ikke et vanlig glatt silkestoff, men de klarte det sannelig.. Jeg ba om å få tilsendt stoffprøver i god tid før bryllupet, også for å sjekke hvor seriøse de var, og var svært fornøyd med kvaliteten på stoffet, både silken og satengen. Jeg betalte via PayPal, og overførte da bare pengene fra min konto til PayPal kontoen. Da får ikke BridebyDesign tilgang på min konto, og så synes jeg å huske at det da også var lettere å få tilbake pengene hvis man ikke var fornøyd. Jeg betalte hele summen på forhånd, en forsikring de ønsker å ha slik at de ikke blir sittende med en skreddersydd kjole som ingen betaler for. Jeg hadde ukentlig kontakt med Lisa, kontaktpersonen deres, og fordi jeg hadde fortalt henne at jeg skulle til Paris før bryllupet for å kjøpe sko o.l. fikk hun sydd kjolen mye raskere enn vanlig slik at jeg skulle få den før jeg dro dit. Jeg husker desverre ikke helt hvor lang tid det tok, men det er det bare å spørre de om via mail. Lurer på om de sier maks 2 måneder, men det skal jeg ikke si for sikkert.. Kommer jo litt ann på hvor spesielt stoffet er, og om det er høysessong for brylluper eller ei. Jeg gråt da jeg så kjolen min og var kjempefornøyd med kvaliteten, stoffet, sømmene og alt. Kjolen var akkurat som på bildet jeg hadde sendt over, nesten bedre, selv om den jo så litt annerledes ut på meg i forhold til på den australske supermodellen på originalbildet.. Fikk masse skryt for kjolen, og mannen min elsket den.. og da var jo jeg fornøyd! Lisa annbefalte meg allikevel på forhånd å få den spesialtilpasset hos en skredder, da en skreddersydd kjole som ikke blir personlig tilpasset underveis i syingen kan bli litt "feil". Jeg trengte ikke å gjøre noe med min kjole, men jeg vet jo ikke om det er "unntaket heller en reglen". Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg hadde i alle fall en veldig positiv opplevelse med å bestille kjolen min fra Bride by Design, og fikk svært god kundeservice under hele prossessen. Lisa sendte meg også mail i etterkant for å høre om hvordan det gikk, om jeg var fornøyd etc. Det er cirka 1 år siden jeg bestilte kjolen min, og jeg kan jo selvsagt ikke gi en garanti på at kjolen du bestiller blir akkurat slik som på bildet. Det er alltid en sjangse for at kjolen blir seendes litt annerledes ut enn på et bilde, særlig når den blir skreddersydd.. Jeg fant ut at hvis jeg var maks uheldig og ikke fikk kjolen, eller hvis jeg var totalt misfornøyd med den, så hadde jeg kanskje tapt 3500kr.. og det var en risk jeg tok for å få drømmekjolen min.. Og det gikk jo heldigvis bra da.. Lykke til med valget da Håper du får drømmekjolen din!
*Ametyst81* Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2007 Ja jeg kan jo bare ikke la være dette! Det er jo så billig -1/3 av prisen i Norge! Jeg skal ha en som heter maggie sottero-sposa royale. Om du har sett den, så skjønner du nok at jeg er redd det ikke blir likt:-) Men har bare sett den på hjemmesiden til maggie sottero, så jeg vet jo ikke hvordan den sitter på meg da..Men tenkte at jeg kan jo sjekke om de har den i en brudesalong, for det er jo en 07modell og mange salonger har det merket. Ja ja, 4000,- er jo som du sier, en risk jeg er villig til å ta for å få drømmekjolen så billig:-)
sommerbebi Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Jeg ble så nyskjerrig, så jeg gikk inn på maggie sotteros hjemmeside.. Det var litt morsomt, for kjolen du har valgt er nesten identisk med den jeg hadde når jeg giftet meg i fjor sommer.. Samme type form, samme type stoff.. Det var i alle fall en nyyydelig kjole! Skikkelig klassisk og lekker! Håper du blir like fornøyd som jeg ble da
*Ametyst81* Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2007 Jeg håper også at jeg blir fornøyd. er veldig spent. Ville ha en litt annerledes kjole, ikke den vanlige, rene, hvite. Er jo 26 og har 2 barn liksom:-) Den er jo litt utenom det vanlige? Enig? Har tenkt litt på å ha den i light gold, istedenfor som på bildet, der den er ivory, men er usikker, for vet egentlig ikke hvordan light gold ser ut da:-)
sommerbebi Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Ja, det var det jeg også ville ha.. noe som ikke var den typiske stroppløse rett-ned silkekjolen.. Synes særlig det var pent med det stoffet over silken, som gir litt mer liv til kjolen og gir den mer særpreg. Den blir sikkert nydelig i light gold også ja Du kan vel kanskje gå innom en brudebutikk og spør hvordan en kjole i light gold ser ut..? du trenger jo ikke å si at du allerede har bestilt kjolen en annen plass..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå