Gå til innhold

Hva er egentlig utroskap?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på en ting. Det er veldig ulike syn på hva som egentlig er utroskap.

 

Om man gang på gang tar sin mann i å se på porno, og ber han stoppe med det fordi en ikke aksepterer det i forholdet, og han da fortsetter, kan dette da kalles utroskap, eller "bare" et tillitsbrudd?

 

( Dette er ikke en debatt om hvorvidt porno i et forhold er greit, for meg er det ikke greit i et forhold der den ene parten er 100% i mot det...)

 

Takker for innspill på dette....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg ingenting i mot porno. Så om min bedre halvdel vil se på dette, så nekter jeg han det ikke. Jeg sitter heller å ser med han.

 

Når det gjelder utroskap generelt så syns jeg grensen er lav. Jeg ser på flørting som utroskap.. Hvorfor skal en flørte med andre når en har fast følge?? Det er ikke spenning i det å se sin kjære sitte å flørte med en annen person. Det sårer mer enn noenting.

Jeg har desverre opplevd utroskap på nært hold. Så det kan være det er en ting som gjør at jeg ikke tolererer flørting.

Men det er mange andre som mener grensen går andre steder....

Skrevet

Jeg mener at å gjøre noe seksuelt eller mellommenneskelig som den andre parten ikke godtar så er det utroskap. Grensen for hva som er utroskap er forskjellig fra forhold til forhold, og i noen forhold er det utroskap å se porno, slik som i den situasjonen du beskriver der.

 

Å være utro er å ikke respektere den andre parts grenser for hva som er greit å gjøre med andre og hva som bare skal gjøres med partneren. Hos noen går grennsa ved å runke etter bilder av, hos andre går grensa ved litt flørting og dansing, mens andre vil ikke sette grenser før det kommer til å ha følelsesladet sex, og langvarige forhold bak den andres rygg.

 

Alle må lære seg og respektere sin partners grenser.

Skrevet

For meg er grensen at spenningen/tenningen, man kan føle når man treffer andre man har en god tone med, blir så interressant at man går ut av sin vei for å oppleve den spenningen litt mer...

Skrevet

Utroskap er pr. def.: Når du gjør noe som du ikke ville gjort hvis partneren din var tilstede. Så enkelt. Hvor grernsene da går er opp til hvert enkelt par.

Skrevet

Hva med hvis den enes grenser er mye lavere en den andres? f.eks dama ville ikke ha flørtet med en annen mens kjæresten er tilstede, mens kjæresten ikke ville ha tatt fem flate øre for å gjøre det selv... Hvis dere skjønner..

Skrevet

Jeg er helt uenig i de innleggene som har vært her om hva utroliskap er. Utroskap er IKKE å flørte med andre etter min mening. Dersom partneren ikke er tilstede, og dermed ikke blir såret av dette, må en da kunne taillate seg å danse og prate/flørte uskyldig med andre. For meg går grensen i utgangspunktet ved det fysiske- altså sex ol. MEN, det er klart at jeg ville synes det var fryktelig respektløst dersom jeg var sammen med en som latet som om han var singel eller i et dårlig forhold og gav bort telefonnumre osv, - det ville vært helt uakseptabelt- så det går altså en grense for hva som er akseptabel flørting for meg. Men det gjør det ikke til utroskap av den grunn.

 

Nå er jeg så heldig å være sammen med en mann som behandler meg med respetkt, og vi stoler nok på hverandre og gir hverandre rom nok til feks. å kunne synes det er gøy dersom en annen gir oss oppmerksomhet i ny og ne. Nå mener jeg ikke at vi er på jakt etter å få oppmerksomhet fra andre, for det får vi nok av fra hverandre, men det kan være godt å kjenne at en fortsatt er attraktiv ved at andre viser diskret interesse, og at en skjønner at dersom jeg ikke var gift, ville nok han bedt meg ut osv...skjønner?

Skrevet

hvis han skjuler ting for meg (flørtende sms, bilde utveksling, møter ol) så ser jeg på det som grensen til utroskap.. man skal ikke skjule ting for hverandre mener jeg.. jeg er veldig streng på flørting ol.. gjør det ikke selv, og forventer det samme tilbake!

Skrevet

Jeg mener hvert enkelt par må definere hva som er utroskap for de. Jeg og min mann er snakket om dette og er enige om at å flørte med andre er lov, å danse med andre er lov, å kysse andre er ikke lov og ikke være fysisk. Men dette gjelder for oss. Andre kan mene vi går altfor langt. For noen par er det ikke utroskap å kysse andre, for noen er tilogmed det å ha sex med andre ok dersom den andre vet om det osv. Det er ingen regel på hva utroskap er og ikke er. Min mann kan se så mye porno han vil for min del, det samme kan jeg. Andre igjen kan synes at å se på porno er grunn for å slå opp.

 

Det er ingen regel på hva utroskap er, og det viktigste må være at man setter seg ned og prater sammen og blir enige om hva utroskap er for de og hva som er akseptabelt og ikke akseptabelt.

Skrevet

veldig godt og korekt svart lillemanns mamma!

og en grei ting å tenke selv hvis man holder på med noe "snusk". "Ville jeg gjort/sagt/handlet slik hvis partneret min hadde observert dette?"

  • 2 uker senere...
Skrevet

utroskap er å flørte villt og åpenlyst med andre.

kysse og ha sex med andre(selvfølgelig!!!!!!!)

 

grensen til utroskap: bli med noen man møter på byen hjem, eller sove over hos ekser.

 

ting som ikke er tillat i våres forhold:

* ha kontakt med ekser eller tidligere "flørtevenner"

* flørte med andre

* kysse andre

* ha sex med andre

 

har ikke egentlig satt oss ned sammen der vi har bestemt hva som skal ses på som utroskap og hva som skal være tillat, men det har aldri forekommet hendelser som tyder på at det kan forekomme utroskap .. .

 

 

 

Skrevet

utroskap er når du gjør noe du ikke ville gjort med partneren til stede

  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja da var jeg vel utro i helgen da,selv om jeg sier at jeg bare smakte på smulene,mens gubben spiste hele brødet,så jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet en gang.

Skrevet

Om samboeren min ser på porno, synes jeg aboslutt ikke det er utroskap.

 

I så fall er alle menn utro, tror jeg. .

 

Synes alt fra kyssing og videre er utroskap.

Skrevet

Det må du spørre mannen din om. Bare dere to kan bli enige om hva som er utroskap og ikke.

Skrevet

Alle brudd på tillit er med på å svekke et forhold. Min partner var fysisk utro og vi klarte å lappe sammen forholdet igjen. Men han vet veldig godt at nå har han "rødt kort", ingen rom for flere utskeielser...

Hver gang partneren gjør noe for å tråkke over grensen for hva man selv synes er akseptabelt vil man tenke "er det verdt det?"

For meg kom hensynet til ungene først, men nå må han vise at han mener alvor...og jeg ville ikke akseptert en liten ting til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...