Gå til innhold

JM fortalte hvordan en moden mormunn kjennes ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når den ikke er moden, og ikke klar for fødsel, kjennes den ut som nesen.Litt hard og bruskaktig. Når den er blitt moden, kjennes den ut som leppene dine. (de du har i ansiktet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og hvor og hvordan kan man kjenne på denne mormunnen? kan man kjenne det selv?

Skrevet

Vet ikke helt hvor den er, men må jo være oppi der. Kan da ikke være farlig å kjenne med en finger, eller?

Jeg spurte henne hvordan de kunne vite att man moden, å da sa hun det. Sa ingenting om att det var farlig å kjenne etter.

Skrevet

da kjennes det ut som jeg er moden, selvom jeg er i uke 35.., men har kjentes litt ut som mensmurringer i dag. men kan jo være at jeg tar helt feil også.

Skrevet

Så du klarte å kjenne den? er den langt opp/inni?

Skrevet

litt men klarte jo å kjenne den, kjente hodet også, hehe

Skrevet

Kjente du seriøst hodet? Eller var det tull?

Skrevet

kjente det jo innenfor livmora, dvs at livmora er mellom hodet og min finger, men ja jeg kjente det.

Skrevet

Hehe, ja skjønte at det nødvendigvis måtte være en livmor i mellom, men.... Da må jeg å kjenne etter en dag. Er 31 i morgen da, så det er vel litt tidlig, kanskje.

Skrevet

Å herregud, e d mulig:) Ska kjenn æ å seinar, men ska vent litt. e bære 32 uke ennu...

Skrevet

Jeg og har lyst men tør ikke..tenk om jeg gjør noe galt..??

Skrevet

Kan vel ikkje vær fali å kjenn me en finger?? Ups, nu skriv æ på dialækt:)

Ikkje verre enn sex:)

Skrevet

kor langt må fingern stikkes inn for å klar å kjenn d?

Skrevet

Det er ikke anbefalt i tafse oppi der...

Gjør som dere vil altså...

Men det er helsepersonell som skal gjøre sånt..

Skrevet

Heisann!

Jeg pleide å kjente på "tappen" innimellom for å finne eggløsning i prøveperioden, vi prøvde en god stund så til slutt begynte jeg å følge nøye med på min egen kropp og syklus.

Jeg mener at man IKKE bør tafse og grave for mye oppi der nå når vi er gravide, er veldig redd for infeksjoner osv. MEN, jeg er ikke hysterisk, og har kjent et par ganger selv. Da har jeg klippet neglene helt inntil, og vasket meg SVÆRT godt først. I tillegg har jeg vært veldig varsom, og bare kjent veldig forsiktig. Jeg ville aldri ha kjent før nå på slutten, tror det er lurt å la ting være i fred.

Grunnen til at jeg kjente nå før helgen var at jeg følte jeg ar veldig fødeklar, og typen lurte på å reise bort i helga. (hadde da gått glipp av fødselen dersom den skulle satt igang). Jordmor vaginalundersøkte meg, og sa at jeg IKKE var moden. (Det var forøvrig stikk motsatt av min konklusjon etter å ha kjent på livmorhalsen).

Så min konklusjon er:

jeg tror ikke det er direkte farlig å kjenne etter selv nå helt mot slutten, men jeg tror heller ikke at det har så veldig mye for seg fordi vi ikke vet hva vi skal kjenne etter for å bedømme modning/åpning. Men for all del: RENSLIGHET !

Skrevet

Har prøvd å kjenne etter når jeg dusjer, men når ikke opp....

Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at det skal være så farlig å kjenne etter hvordan livmortappen og slikt kjennes ut... vi har tross alt en slimpropp som skal holde infeksjoner og slikt ute!

Viss det er greit at vi bader i basseng og slike ting og JM min har sagt at det ikke er skadelig at samboeren min fingrer under sex så kan det vel ikke være skadelig! Men renslighet er selvsagt et must!

Skrevet

Blir helt imponert over at dere klarer å kjenne etter... Jeg har problemer med å nå frem for å tørke "rattattaen" etter en urinering...

Det understreker vel det alle sier, "jøss, så stor du er"

sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...