Gå til innhold

hvordan sover deres 1-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er snart 14 måneder, og sover fremdeles to ganger om dagen. Men har tenkt å forsøke med 1 gang.Tror han begynner å bli moden for det. Ellers legger han seg ca 7, og vokner gjerne i 4-5 tiden, og har problemer med å sovne inn, men får litt pupp som hjelper. Han våkner for å stå opp i 6 tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på snart 13 mnd sover stort sett bare en gang om dagen. (Lenge leve barnehagen!) Han legger seg i 7-halv 8-tida, og står opp mellom 6 og halv 8. :)

Skrevet

En til to ganger om dagen. Er i en overgansfase, og varierer litt med humør og sånn.... Men vanligvis 2-3 timer i løpet av dagen.

Sover ellers stort sett 7 - 7.

Har nok noe mer urolig søvn fra ca. 4-5 og utover - men sitter uansett stort sett og leker i senga til noen dukker opp. Har enda ikke forsket på hvor lenge hun kan sitte, men jeg har sovet til 8.30 èn gang, og fortsatt leker vi like rolig. Merkelig unge...

Skrevet

Sover fra 19-0600 (da vekker jeg henne for morgenpupp før jobb), deretter ca 10-11 og så fra 1230-1500. Bare så vidt vi ser henne våken!

Skrevet

sover fra

kl 10-12

kl 15-16

og legger seg i 19-tida og våkner rundt kl 07.00 hver morgen :o)

hun skal begynne i barnehagen om ikke mange ukene så vi må prøve å drøye sovinga til kl 12.00 og se hvordan d går...;O)

Skrevet

Oioioioi, mange heldige her ser jeg:)

Min sover fra rudt 20.00 til rundt 7-8 om morgenen.

Sover vanligvis 2 30min dupper på dagen....

Skrevet

Jenta mi er snart 21 mnd., så hun nærmer seg 2 år, men har hatt det samme sovemønsteret i lang tid. Hun sover maks 1 time på dagen, legges kl 20:30 på kvelden og sover til alt fra kl. 06 til 09 på morgningen. Hun er ikke så kjempeglad i å sove, men hvis hun skulle våkne kl 06, så er hun pent nødt til å prøve å legge seg litt til;-) 9 timer på natten er altfor lite. Så gjennomsnittstida for å stå opp er rundt 7-halv åtte.

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd sover en gang om dagen, det h ar hun gjort i 2 mnd nå. Hun sover fra ca 12 til 14, men når vi er hjemme er det av og til duppen må taes litt tidligere, hun holder ut lengre i barnehagen. Vi legger henne aldri senere enn 7 og hun sover som regel til 7.

Tips: ikke legg barna senere enn 7, da sover faktisk mange barn mye lengere og bedre. Men det varierer selvsagt, men verdt å prøve kanskje... Mitt barn trenger hvertfall 12 timer om natta.

Skrevet

Det er nok ett godt tips ja, men. For våres del, så går det greit å legge henne kl 20:30. Har andre i familien som har fått barn nr 2, som fortalte at hun med det første barnet la henne kl 19, men at det sjelden endte med at hun sovnet. Det var for tidlig for hennes del. Så med barn nr 2 la hun barnet omtrent på samme tid som oss, og fant ut at det fungerte mye bedre. Samme gjør det for oss!

Er ikke for å provosere, men bare deler erfaringer;-)

Er opp til foreldrene og barna og finne ut av hva som fungerer best for dem med leggetid.

Skrevet

Fra han var 1 år sov han 10 timer om natta og ca 2-3 timer på dagen fordelt på to dupper. Rundt 15 mnd. justerte det seg til 10 timer om natta og 1 dupp på 2 timer på dagen.

Lillemann sover 10 timer om natta uansett om vi legger ham 19 eller 21. Han er nok av dem som har litt mindre søvnbehov enn gjennomsnittet.

Skrevet

Sønnen min er 13 mnd, og sover fra kl. 19 til mellom 7-8.. På dagtid varierer det litt med en eller to ganger.. Men han sover ca 2,5 time i løpet av dagen..

Skrevet

gutten min er 13,5 mnd. Frem til han var nesten ett år var han våken 5-10 ganger hver natt. Jeg måtte sitte ved siden av senga til han sovnet og han brukte ofte en halv time til en time på å sovne. Plutselig endret dette seg, og nå de siste par ukene har han faktisk sovnet rundt 19 og sover hele natta, til 07-08. Etter at jeg begynte med en dupp om dagen, har det blitt så mye bedre. Nå kan jeg faktisk legge han og gå ut av rommet uten at han protesterer. Han sover 2-3 timer mellom 11 og 14. Hvis han våkner tidlig sovner han tidligere på formiddagen, og sover kanskje litt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...