~sjiraff~ Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Snuppa vil veldig gjerne gå med truse. Noe vi prøver å gjøre på ettermiddagene og i helgene. Hun er ikke noe flink til å si ifra at hun må på do. Jeg spørr henne mye om hun vil på do og hun sier nesten alltid nei. Av og til tar jeg henne bare med meg på do og setter henne på. Da tisser hun ofte. I dag sa hun faktisk ifra at hun måtte tisse, kjempe fremskritt!! Men 15 minutter etterpå så gikk det allikevel galt. Hun tisset bare litt på do, og et kvarter etterpå kom da resten på golvet. Hva gjør jeg? Hun vil jo så gjerne gå i truse, men det går galt litt oftere enn det burde (i mine øyne). Begrenser seg hvor hyggelig det er å vaske tiss hele dagen,..
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Vi har det på samme måte med prinsessa her på 2 år og 8 mnd. Det er tydeligvis stas og behagelig å gå uten bleie, være "stor jente", med bare truse på, men vi har funnet ut etter MANGE uhell, at hun nok ikke er klar for å slutte med bleie. Det er mer stas med trusa enn det er uten bleie, for å si det sånn. Vi gjør som dere spør ofte om hun vil tisse / bæsje i do / potte, ofte sier hun nei, eller hun sier ja, men synes det er stas bare å sitte på doen som oss voksne utenat hun faktisk skjønner at det er der hun skal tisse / bæsje. Hun ser like overrasket ut hver gang hun tisser i doen, ser ut som et spørsmålstegn "var det dette du mente mamma?", he he... Vi har kjøpt doring til doen, har en fancy potte, klistermerker på kjøleskapet etc., men presser henne ikke overhodet, tenker at dette nok går seg til til sommeren, hun er klar når hun er klar )
~sjiraff~ Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har ikke prøvd belønning til henne. Tenker på det hver gang jeg går forbi Nille og ser den svære klistremerkerullen dems ) Problemet her er jo ta hun så veldig gjerne vil ha på truse... og vil ikke ha bleie. Føler jo at jeg "tvinger" på henne en bleie og det føles bare så veldig feil! Hun skjønner at hun skal tisse på do og hun prøver da vi setter henne på.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 Din er nok et hakk mer klar enn min da ) Jeg kjøpte en stor rosa A3 kartong som jeg har hengt opp på kjøleskapet med magneter. Kjøpte to forskjellige typer klisetrmerker på Nille, noen enkle vanlige (en stor boks med mange forskjellige figurer etc.) og noen litt større, opphøyde. Planen var at hun skulle få de fineste når hun bæsjer i potten / doenb, og de andre når hun tisser. Foreløpig ligger klistermerkene og smaler støv, mens nedre del av kjøleskapet er dekket av et stort rosa ark med 3 bittesmå klistermerker oppe i et hjørne, he he... Det går nok lettere hos dere, lykke til )
EvaL Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Jeg kan forstå at du gjern vil la henne gå med truse når hun selv ønsker dette, men det er mange ting et barn ønsker/vil som de allikevel ikke får lov til. Dette burde være ett av disse tilfellene syns jeg. At hun ikke bør få lov til å gå med truse, men med bleie når hun ikke mestrer å gå uten bleie. Du har latt henne få lov til å prøve seg, men hun takler det ikke og da bær hun være i bleie i stedenfor. Du får heller si at hun skal få lov til å gå med truse når hun klarer å gå på do. Altså at hun må si i fra at hun må på do selv om hun har bleie på seg. Når hun begynner å få tørre bleier, kan hun få lov til å gå med truse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå