Gå til innhold

vært syk siden jul... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 16 måneder har vær syk siden jul. Hun har feber annenhver dag og snørra renner og nå har hun hostet noe forferelig de siste 3 ukene. Masse slim og snørr.Vært hos lege flere ganger, men de sier at hun er frisk! Er stort vital og i fin form, men nekter å sove i sin sin egen seng. Legger vi henne så skriker hun til hun kaster opp. Nå er jeg så sliten, har ingen til å hjelpe meg heller.....kjenner tålmodigheten tar slutt og ønsket om å få en liten til, er definitivt ikke noe ønske lenger. Jeg har et monster som har overtatt fullstendig og vi sover tilsammen ca 5-6 timer i døgnet. Ikke bra for hverken mor eller barn. Jeg trenger sårt god råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slitsomt når det blir sånn, men dette med feber annenhver dag er jo noe å se litt mer på. sier ikke legen noe om det?

går hun i bhg? hva sier de der?

når det gjelder dette med å sove i egen seng så er det vel bare tålmodighet som trengs her. at hun skriker må en nok tåle dersom en vil ha en forandring. yngstejenta vår prøver seg enkelte ganger men da lar vi henne grine litt, roer seg somregel ned til slutt. alikevel våkner hun ca i 4 tia hver natt. har prøvd å roe henne ned i egen seng da men enden på visa blir somregel at hun kommer over i vår seng da:o)

men der sover vi alle bra så det er ikke noe problem. prøv å snu den onde sirkelen dere er i nå. høres ut på meg som hun både har astma og kanskje også halsbetennelse, hva med urinveisinnfeksjon? levert urinprøve? bestill time til legen igjen og krev full sjekk!

Skrevet

Hei du!

Har hatt det akkurat på samme måten med jenta vår på 17mnd.

Siden nyttårsaften har hun vært syk til og fra. Hoste, feber, snørr, slim, men har virket i relativt fin form innimellom. Sovet fryktelig dårlig om natten og det har vært et mareritt. For ca 14 dager siden ble hun plutselig veldig slapp og i så dårlig form at vi dro på legevakten. Akkurat den dagen hadde hun ikke feber, men hun pustet veldig fort og hun lå bare på sofaen...

Fra legevakten ble vi sendt på barneavdelingen og de tok alle slags prøver, røntgen av lungene, RS-prøve. Alt var negativt. Hun fikk hjelp til å åpne luftveiene med et inhalasjonapparat. Plutselig kviknet hun til utover kvelden og hun slapp å bli lagt inn. Da hadde vi vært på sykehuset i 6 timer. Det de kunne si var at hun hadde ørebetennelse.. Og så anbefalte de å bygge opp senga i hodeenden for å lette på hoste og pust.

Hun var hjemme noen dager etter dette, men så var hun klar for barnehagen igjen. Fikk for sikkerhets skyld resept på antibiotika som hun skulle ta hvis hun virket plaget av ørebetennelsen, men vi brukte den ikke.

For etpar dager siden fikk vi tlf fra sykehuset der de hadde fått svar på flere prøver. Det var tegn til at hun kunne ha hatt en mycoplasmainfeksjon, noe som visstnok ikke er så vanlig for barn under 5 år. Symptomer kan være lungebetennelse, luftveisplager og divesre andre plager og "vondter" i kroppen. Hvis behandling for en slik infeksjon starter for sent så har den liten eller ingen effekt, så hun fikk ikke behandling. En mycoplasmainfeksjon kan vare lenge..... Les litt om det, kanskje det kan være noe lignende med jenta di?

Uansett, nå er lillegull i storform og sover godt om natta igjen:-) Jeg har bare en smule dårlig samvittighet fordi vi ikke hadde mer tålmodighet med ho når ho faktisk var dårlig....

Lykke til!

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...