blond Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Når begynte gutten din å tisse/bæsje på do? MIn er snart 2 år og har prøvd -og klart det- noen ganger allerede. Han er betydelig raskere ute enn storebroren sin.
Nitte Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Jenta mi prøvde noen ganger da hun var 2 år, men slutta ikke med bleie før hun var 3. Å det er vel normalalder, tror jeg. De får ikke kontroll på musklaturen før 3 års alderen. Finnes jo noen ekstreme tilfeller da, som min søster. Hun slutta da hun var 1 1/2!!!
Mummimamma:-) Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Min eldste har gått på do nå og da siden hun var to, men nå er hun tre og bruker fremdeles bleie. Vi pusher ikke, men hun forstår at vi vil at hun skal slutte med bleie, så da fortsetter hun. Man vil da det motsatte av hva mamma og pappa sier!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Såen her begynte å gå på do da han var ett år. Ikke for å slutte, men fordi han hadde lyst og for å venne seg til doen. Var ikke alltid det kom noe men som regel. Nå går han på do fast morgen og kveld og et par ganger om dagen etter måltider. Etter måltidene pleier han å si ifra selv at han må, men det er stadig vi kommer litt for sent. Han er 2 år. Om han virker klar for det til sommeren vil vi prøve litt uten bleie, men er han ikke klar så får han bruke bleie til han er klar, evt. til neste vår/sommer.
Tredjemann på vei :D Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 Oliver bæsja på potte for første gang da han var 13 mnd gammel. Hele juleferien, 2 uker, bæsja han på do en gang hver dag etter lunsj. Og siden den gang har vi latt han sitte på do av og til før bleieskift, men det funker best noen minutter etter et måltid. Han forstår hva man skal gjøre på do, så vi trenger bare si at han skal bæsje, så gjør han det om han har noe:) Tenkte faktisk vi skulle prøve en litt mild form for avvenning nå til sommeren, men har overhodet ikke som mål å få han helt tørr da nei! Bare for å se om det er mulig å få det til.
ak24 Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 min på 13 mnd bæsjer en del på potte og ekdstemann på 3 har vært tørr fra 2 1/2 års alderen. han bæsjet også tidlig på potte..har bare hatt tisseuhell med han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå